ورود
Ardabil tourism development

توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل با احداث 6 مرکز تفریحی گردشگری

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 6 مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری در سطح استان اردبیل در حال احداث است.

نادر فلاحی صبح امروز، چهارم اسفندماه اظهار کرد: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی 6 مرکز تفریحی و سرگرمی گردشگری که سه مورد در شهرستان سرعین وسه مورد در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده، در حال احداث است.
وی با اشاره به حجم سرمایه‌گذاری این طرح‌های گردشگری بیان کرد: در مجموع برای احداث و راه‌اندازی این مراکز 430 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری می‌شود که برخی از این پروژه‌ها پیشرفت بالای 70 درصد دارند.
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: در زمینه ایجاد اشتغال احداث این واحدها نقش تاثیرگذاری دارند به طوری که بهره‌برداری از این مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری برای بیش از 344 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.
فلاحی ادامه داد: در کنار ایجاد اشتغال، این مراکز نقش و تاثیر بسزایی در جذب و جلب گردشگران به منطقه و رونق صنعت گردشگری در این دو شهرستان خواهد داشت که تلاش و جدیت بر این است تا با پیگیری و مشکلات سرمایه‌گذاران زمینه‌ای فراهم شود تا بتوانیم در موعد مقرر شاهد بهره‌برداری از این طرح‌ها باشیم.
وی با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در سطح استان عنوان کرد: راه‌اندازی پروژه‌های در دست اجرا، رونق و تحول اساسی در بخش گردشگری استان ایجاد خواهد کرد که امیدواریم در ایام پساکرونا این مهم محقق شود.

منبع: ایسنا


نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • کاهش 70 درصدی گردشگری

    محدودیت‌های ایجاد شده در بخش سفر در واکنش به همه‌گیری کووید-19، همچنان خسارات شدیدی را به گردشگری بین‌المللی وارد می‌کند، بطوریکه بنا به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود مسافران بین‌المللی در هشت ماه اول سال 2020 کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

  • اولین هواپیمای سفارشی قطر

    شرکت هواپیمایی قطر به عنوان شریک و شرکت هواپیمایی رسمی فیفا، از هواپیمای بوئینگ 777 خود که آرم مخصوص جام جهانی فیفا 2022 قطر روی آن نقش بسته، رونمایی کرد تا شروع دوره دو ساله تا آغاز مسابقات در 21 نوامبر 2022 را جشن بگیرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز