ورود
iata sign agreement
سازمان جهانی گردشگری و انجمن بين‌المللی حمل‌ونقل هوايي موافقت‌نامه‌ای را در خصوص اعتماد دوباره به هواپیمایی بین‌المللی امضا کردند

موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

از ابتدای بحران کنونی، سازمان جهانی گردشگری مسیر یافتن راه‌حل کلیدی برای ازسرگیری موفقیت‌آمیز گردشگری را رهبری کرده است، که این موافقت‌نامه با سازمان تجارت جهانی در بخش هواپیمایی بر همین اساس ایجاد شده و همکاری‌های موجود بین هر دو این سازمان‌ها برای حفظ هماهنگی در راستای بازگشت اعتماد به مسافران را افزایش می دهد.

زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گفت: "سفرهای هوایی بخش مهمی از گردشگری بین‌المللی را تشکیل ‌می‌دهد. موافقت‌نامه ایجاد‌ شده بین سازمان جهانی گردشگری و یاتا شاهد همکاری نزدیک‌تر ما برای افزایش اعتماد به پرواز و در کل گردشگری خواهد بود. سازمان جهانی گردشگری از تخصص ما در زمینه نوآوری و موقعیت‌مان به عنوان رابط بین رهبران بخش دولتی و خصوصی برای کمک به راه‌اندازی مجدد بخش هواپیمایی استفاده خواهد کرد."

همکاری نزدیک‌تر و متمرکزتر

موافقت‌نامه جدید علاوه بر تمرکز بر ایجاد اعتماد به سفرهای بین‌المللی و حفظ آن، شاهد همکاری نزدیک‌تر سازمان جهانی گردشگری و یاتا در راستای میدان دادن به نوآوری‌ها و حمایت از همکاری‌های گسترده‌تر بین بخش خصوصی و عمومی خواهد بود. این تفاهم‌نامه با شروع دوباره گردشگری، به ما کمک خواهد کرد از پایدار و جامع بودن فرآیند بهبود شرایط این بخش اطمینان حاصل کنیم.

الكساندر دو جونیاک، مدیرعامل یاتا می گوید: "باز شدن بی‌خطر مرزهای بین‌المللی به روی گردشگران ضرورت دارد. گردشگران خواستار احساس امنیت هستند و می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که برنامه‌های سفرشان تحت تأثیر تغییرات لحظه آخری قوانین و مقررات قرار نخواهد گرفت. در همین راستا، حتی به همکاری بیشتر بین بخش‌های دولتی و خصوصی نیاز داریم. همکاری بیشتر با سازمان جهانی گردشگری به ما کمک خواهد کرد روند بهبود شرایط بخش هواپیمایی را در ماه‌های حساس پیش‌رو هدایت کنیم."

یاتا از سال 1978 از اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری بوده و صدای بخش حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی را با قدرت منعکس می‌کند. همچنین، یاتا عضو فعالی از هیئت اعضای وابسته به سازمان جهانی گردشگری است و به رهنمون‌های سازمان جهانی گردشگری در سطوح بین‌المللی برای شروع مجدد گردشگری کمک می‌کند، که در این زمینه خبر کمک و راهنمایی‌های این سازمان به دولت ها و بخش خصوصی در نحوه واکنش آن‌ها به همه گیری کووید-19 در ماه مه منتشر شد. خبر این همکاری در آخرین شماره نشریه منعکس شده و مجموعه توصیه‌های شفافی برای بخش حمل‌ونقل هوایی نیز در آن گنجانده شده تا با تمرکز بر ترویج پروتکل های بهداشتی پیشرفته، ایمنی مسافران و کارکنان شرکت‌های هواپیمایی را تضمین کند. این رهنمون‌های بین‌المللی بر نیاز به مشارکت و هماهنگی همه‌جانبه در هر سطحی از بخش هواپیمایی نیز تاکید دارد.

سازمان جهانی گردشگری یک بخش یکپارچه را رهبری می‌کند

مشارکت اخیر درحالی صورت می‌گیرد که سازمان جهانی گردشگری همچنان نحوه پاسخ بخش گردشگری بین‌المللی به چالش‌های ناشی از این همه‌گیری را هدایت می‌کند. سازمان جهانی گردشگری، علاوه بر همکاری نزدیک با سازمان‌ها و مشاغل بخش خصوصی، اخیراً موافقت‌نامه‌ای را نیز با سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد، فائو (FAO)، به امضا رسانده که براساس آن شاهد همکاری این دو آژانس وابسته به سازمان ملل متحد در راستای استفاده از توان بخش گردشگری برای هدایت توسعه اجتماعی و اقتصادی پایدار جوامع روستایی خواهیم بود.

منبع: UNWTO AND IATA SIGN AGREEMENT TO RESTORE CONFIDENCE IN INTERNATIONAL AVIATION

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز