ورود
Resume trips

ابتکارعمل، کلید شروع مجدد سفرها

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

میزان مشارکت صنعت گردشگری در اهداف توسعه پایدار نسبت به صنایع دیگری مانند کالاهای مصرفی و بسته‌بندی کمتر است به خصوص در بخش تولید و مصرف مسئولانه (SDG12) با میزان مشارکت 46.2 درصدی مشاغل مسافرتی در مقایسه با میانگین 62.7 درصدی این صنعت.

لندن، انگلستان- بنا به گزارش شرکت تحقیقات بازار بین‌الملل، یورومانیتور اینترنشنال، صنعت سفر با رشد حقیقی تولید ناخالص داخلی 4.8- درصدی یک بحران ماهیتی را در سال 2020 تجربه کرد.

یورومانیتور در گزارش جدید خود با عنوان "تسریع نوآوری در سفر پس از ویروس کرونا" که در 9 نوامبر منتشر می شود، به این موضوع خواهد پرداخت که همزمان با تلاش مشاغل برای رونق دوباره و تسریع فرآیند دیجیتالی شدن و توسعه پایدار، نوآوری تا چه اندازه در احیای بخش گردشگری مهم خواهد بود.

همه‌گیری کرونا حقایق ناخوشایندی را درباره آثار زیست محیطی سفر آشکار ساخت. میزان مشارکت صنعت گردشگری در اهداف توسعه پایدار نسبت به صنایع دیگری مانند کالاهای مصرفی و بسته‌بندی کمتر است، به خصوص در بخش تولید و مصرف مسئولانه (SDG12) با میزان مشارکت 46.2 درصدی مشاغل مسافرتی، در مقایسه با میانگین 62.7 درصدی این صنعت.

آگاهی از این مسئله، مصرف‌کنندگان را ترغیب می‌کند در رفتارهای سفر خود تجدید نظر کنند و به مصرف مسئولانه روی بیاورند. کارولین برمنر، رئیس بخش تحقیقات سفر در یورومانیتور اینترنشنال، اظهار داشت: "در سطح جهانی، بیش از یک پنجم مصرف کنندگان انصراف همیشگی از سفرهای بین‌المللی را مورد توجه قرار داده‌اند تا میزان انتشار کربن را کاهش دهند و نزدیک خانه بمانند." این پیام در مناطقی مانند اسکاندیناوی و اروپا پشتوانه بیشتری دارد چرا که 65 درصد از مشاغل فعال در بخش سفر در کشورهای نوردیک (شمال اروپا) در حال اجرای برنامه‌های توسعه پایدار هستند که 10 درصد بالاتر از متوسط جهانی است."

به منظور ایجاد محیطی امن‌تر برای مسافران، استفاده از هوش مصنوعی و خدمات الکترونیکی سرعت بیشتری یافته که شکل سفر مشتری را نیز به کلی دگرگون می‌کند. تجربه‌های سفر مجازی با رواج تورهای مجازی "مناطق بکر و دست‌نخورده" به راهنمایی محلی‌ها در شهرهای اروپایی محبوبیت یافته است. درهمین حال، خدمات بدون تماس و سلف سرویسی که اکنون استفاده از آن معمول شده، با رعایت تدابیر بهداشتی سختگیرانه و فاصله گذاری اجتماعی در حال افزایش است.

در این دوران سخت، صنعت سفر انعطاف پذیری، نبوغ و قدرت خود را به نمایش می‌گذارد و نوآوری راهکار اصلی برای تطابق با شرایط نرمال جدید و حرکت در مسیر بهبود شرایط است.

منبع: Innovation will be key for travel recovery

نوشته های مشابه
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز