ورود
Tourism Coordination

بهبود گردشگری

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

تفاهم‌نامه‌های مسافرتی منسجم و هماهنگ، اقدامات ایمنی پیشرفته و حفظ مشاغل و معیشت از مهم‌ترین اجزای لازم برای ازسرگیری گردشگری است.

در ششمین نشست کمیسیون بحران سازمان جهانی گردشگری، موضوع ضرورت همکاری به عنوان تنها راهکار پیشبرد روند بازیابی پایدار بخش گردشگری، مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست اعضا در خصوص ایجاد کمیسیون جدیدی در سازمان جهانی گردشگری با عنوان پروتکل‌های ایمنی مشترک تعهد دادند تا اعتماد به سفرهای بین المللی را افزایش دهند و نیز برنامه‌های مشخصی را در راستای افزایش حمایت از مصرف‌کنندگان و تدابیری را برای حمایت از مشاغل اجرایی کنند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، با تبیین فضای حاکم بر این نشست، خاطرنشان کرد که وقتی معیشت میلیون‌ها نفر در معرض خطر باشد، انفعال گزینه درستی نیست، بلکه آنچه اهمیت دارد بهبود سریع و پایدار گردشگری است.

پولولیکاشویلی در ادامه گفت: "برای سرعت بخشیدن به روند رفع محدودیت‌های سفر در زمان مناسب و به شکلی ایمن، افزایش سرمایه گذاری در طرح‌های حامی سفر ایمن مانند آزمایش‌گیری قبل از پرواز در فرودگاه، و نیز حمایت و تقویت مشاغل و کسب‌وکارها، نیاز به هماهنگی‌های قاطعانه داریم. اگر نتوانیم این سه اولویت را در راس امور قرار دهیم، از عهده احیای بخش گردشگری و در ادامه نجات میلیون ها شغل برنخواهیم آمد."

این فراخوان همکاری صدای طیف مختلفی از مقامات رده بالای سیاسی سرتاسر دنیا، از جمله رایزنی‌های وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا، ریس ماروتو؛ احمد بن عقیل آل خطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی؛ خالد الانانی ، وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر؛ حاجا نانسی شکری، وزیر فرهنگ، هنر و گردشگری مالزی؛ عبدالله معصوم، وزیر گردشگری مالدیو؛ ریتا مارک، رئیس امور گردشگری وزارت امور خارجه پرتغال و خوزه لوئیس اوریارته، معاون رئیس امور گردشگری شیلی را منعکس می‌کند.

منبع: Coordination is vital for recovery, says UNWTO

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز