ورود
Reviving global tourism

یورومانیتور: احیای گردشگری جهانی 3 تا 5 سال طول خواهد کشید

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

حداقل سه تا پنج سال زمان خواهد برد تا گردشگری جهانی آثار ناشی از کووید-19 را پشت سر بگذارد، اما بازیگران این عرصه در حال یافتن راههای خلاقانه برای مصون ماندن از تاثیرات ویروس کرونا هستند. گزارش یورومانیتور بین‌الملل از این موضوع پرده برداشته و در نشست مجازی بازار تجارت جهانی ارائه خواهد شد. این گزارش با عنوان سرعت بخشیدن به نوآوری‌های سفردر دوران پس از ویروس کرونا، در نخستین روز از این رویداد، در 9 نوامبر،2020 به اطلاع عموم خواهد رسید.

طبق این گزارش، تفریحات طبیعت محور در دوران پس از تعطیلات از جمله کمپ زدن، کوله‌گردی و شنا در طبیعت بیشتر در معرض توجه قرار گرفته است. این گزارش چنین عنوان می‌کند كه انتظار می‌رود در صورت کنترل این همه‌گیری در طول یک سال و رونق دوباره تقاضا در سال 2021، بازگشت شركت‌های هواپیمایی به دوران قبل از همه‌گیری حداقل چهار سال زمان ببرد، درحالی‌که این مدت برای اقامتگاهها و واسطه‌ها حتی از این نیز بیشتر طول خواهد کشید.

این گزارش با بهره‌گیری از پایگاه مفاهیم نوآوری یورومانیتور بین‌الملل در 100 کشور جهان، نشان خواهد داد که صنعت سفر چه نوآوری‌هایی را در دست تهیه دارد تا از آثار فاجعه‌بار ویروس کرونا که سفر و گردشگری جهانی را به طور غیرمنتظره‌ای در سال 2020 فلج کرد، عبور کند.

بنا به نظرسنجی صدای صنعت که توسط یورومانیتور انجام شده، وقتی نوبت به بازیابی شرایط می‌رسد، بخش سفر و گردشگری از دیگر بخش‌ها عقب می‌ماند. این نظرسنجی نشان داد میزان پایبندی صنعت سفر به 17 هدف توسعه پایدار که برنامه 2030 سازمان ملل متحد را تشکیل می‌دهد از دیگر صنایعی مانند کالاهای مصرفی، خرده فروشی و بسته‌بندی، عقب است.

انگلستان حتی با چالش‌های بزرگ‌تری روبه‌رو است، چرا که فشار ناشی از امکان عدم دستیابی به توافق برگزیت به دلیل کووید-19 را نیز احساس می‌کند. کارولین برمنر، مدیر بخش تحقیقات سفر در یورومانیتور اینترنشنال، گفت: "انتظار می‌رود اقتصاد در سال 2020 در سناریوی پایه 11 درصد کوچک شود، و در سال 2021 احتمالا رونق دوباره 5 درصدی را در صورتی‌که تدابیری مانند فاصله‌گذاری اجتماعی مدت زمان زیادی به طول نینجامد، تجربه کند."

برمنر افزود:"پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری حدودا دو برابر شود و به 8 درصد برسد که ممکن است در بدترین سناریو یعنی اعمال محدودیت‌های تجاری و مصرفی گسترده به مدت یک سال دیگر به سه برابر نیز افزایش یابد. برآورد می‌شود که تعداد گردشگران ورودی در بهترین حالت در سال 2020، 49 درصد کاهش یابد."

سایمون پرس، مدیر ارشد در بازار تجارت جهانی، گفت: "تحقیق بخش مهمی از تجربه نشست مجازی بازار تجارت جهانی و حرکت رو به جلو صنعت است. یورومانیتور با کمک به بخش خصوصی و دولتی برای به دست گرفتن نبض بازی و پیروی از تمامی فرآیندهای جذب مسافر و سرمایه‌گذاری، نشست مهمی برای رصد کردن و یافتن جدیدترین تحقیقات، گرایشات و اطلاعات برای دوران پس از کووید است."

کووید-19 آثار مخربی را بر سلامت روانی جوامع گذاشته که ناشی از جایگزین شدن فعالیت‌های روزمره با محدودیت‌ها و انزوای اجتماعی است. دوران پس از تعطیلی شاهد افزایش تدریجی فعالیت‌های تفریحی طبیعت محور مانند کمپ زدن، کوله‌گردی و شنا بوده است. به عنوان مثال، جنگل گلنترس در پارک جنگلی توئید والی اسكاتلند در حال همکاری با پروژه گسترش دوچرخه سواری در اسكاتلند، برنامه درمانی دانشگاه ناپیر و منطقه اسکاتیش بوردرز برای سنجش فواید روان‌شناختی دوچرخه سواری، است.

با احتمال افزایش نرخ بیکاری، اطمینان از این موضوع که تجربه‌های پایدار و طبیعت محور در دسترس تمامی افراد، از جمله آسیب‌پذیرترین گروه‌ها است، بیش از هر زمان دیگری اهمیت خواهد داشت.

65 درصد از مشاغل مرتبط با سفر در منطقه اسکاندیناوی و شمال اروپا در حال اجرای استراتژی‌های پایدار هستند که 10 درصد بیشتر از میانگین جهانی است و 46 درصد عنوان کرده‎اند که فعالیت‌های آن‌ها هدف‌دار بوده و به طور قابل توجهی بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.

همچنین، پایداری ویژگی اصلی نیمی از محصولات و خدمات جدید در حال توسعه در این منطقه است که ستون‌های سه‌گانه را به فرآیند توسعه محصولات جدید و نوآوری‌ها القا می‌کند، درحالی‌که 80 درصد از آن‌ها ارزش پایداری را در توسعه انعطاف‌پذیری می‌دانند.

منبع: Global tourism will take 3-5 years to recover: Euromonitor

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز