ورود
Full recovery of Chinese domestic air

پیش‌بینی بازگشت کامل سفرهای هوایی داخلی چین در ماه سپتامبر

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

کارشناسان صنعت سفر پیش‌بینی می‌کنند سفرهای هوایی داخلی در چین، که به دنبال شیوع کووید-19 به تدریج در حال بازگشت بوده، با شروع سپتامبر کاملا به حالت قبل از همه‌گیری بازگردد.

در هفته دوم آگوست، پروازهای ورودی داخلی در فرودگاه‌های چین به 86 درصد سال 2019 رسیده و رزروها (بلیط‌های هوایی صادر شده) به 98 درصد می‌رسد با بیشترین میزان سفر از نیمه تا آخر آگوست.

پیش‌بینی تحلیلگران از بازگشت کامل، مبتنی بر چهار عامل است. اول، همه‌گیری در حال حاضر تحت کنترل است. دوم، ظرفیت صندلی‌های پروازهای داخلی در هفته آخر ماه اوت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5.7٪ افزایش خواهد داشت که شرکت‌های هواپیمایی را ترغیب می‌کند این صندلی‌های اضافه را با کرایه‌های انعطاف‌پذیر پر کنند. سوم، بسیاری از دانشجویان مدارس و دانشگاهها پیش از آغاز ترم در ماه سپتامبر سفر می‌کنند. در نهایت اینکه تبلیغات بی‌پروا در خصوص قیمت‌ها به‌تدریج تقاضا را تحریک کرده است.

از اواسط ماه ژوئن ، 9 شرکت هواپیمایی چینی ده‌ها پیشنهاد مختلف ارائه داده‌اند. به عنوان مثال، تبلیغات شرکت "فلای هپیلی" جنوب چین به مشتریان این امکان را می‌دهد تا قبل از 6 ژانویه با 529 دلار به هر مقصدی در سراسر این کشور پرواز کنند. تا پایان سال، شرکت هاینان به مسافران خطوط هوایی خود اجازه می‌دهد تا با 386 دلار از/به استان هاینان پرواز کنند و شرکت هواپیمایی ژیامن در حال راه‌اندازی "پرواز دانشجویی" است، که به دانشجویان تازه ورود دانشگاهها امکان می‌دهد از 25 آگوست تا 25 سپتامبر تنها با 40 دلار یک پرواز داشته باشند‌

با نگاهی به گذشته، بازار هوایی چین در هفته دوم ماه فوریه به پایین ترین میزان رسیده و از آن زمان روند صعودی به خود گرفته است. در این فاصله، تعطیلات روز کارگر در آغاز ماه می، از سرگیری تورهای گروهی در چین در اواسط ماه ژوئیه، مهار موج دوم کووید-19 در پکن در اواخر همین ماه، و فرمان مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های پکن در تاریخ 20 اوت مبنی بر اینکه مردم پکن دیگر نیازی به پوشیدن ماسک در اماکن عمومی ندارند، مهم‌ترین بخش‌های موثر در بازگشت به شرایط قبل از همه‌گیری بوده است. مهم‌ترین مانع، دومین شیوع کووید-19 در پکن بود، که بازگشت شرایط را از هفته دوم ماه ژوئن به مدت یک ماه به تعویق انداخت.

تجزیه و تحلیل مقصدها در چین نشان می‌دهد که سانیا، کانون تعطیلات در دریای جنوبی چین، با رشد 14.2 درصدی سالانه در هفته دوم ماه آگوست بهترین عملکرد را داشته، که سیاست جدید استان هاینان در حذف عوارض از اول ماه ژوئیه به این روند کمک کرده است. چونگ کینگ، چنگدو، شانگهای و شنژن نیز به دلیل فعالیت اقتصادی بیشتر، رشد سالانه مثبتی داشته اند. با این حال، سفر چینی ها به پکن هنوز هم 24.8٪ کمتر از مدت مشابه در سال 2019 است که دومین شیوع کووید-19 در این شهر مانع روند بازگشت بوده است.

اکنون لحظه بسیار مهمی است زیرا اولین بار از زمان آغاز شیوع کووید-19، بخش عمده‌ای از بازار حمل و نقل هوایی در یک نقطه از دنیا به میزان قبل از همه‌گیری برگشته است. سؤال مهم این است که آیا باز هم تخفیف‌های سنگین برای حفظ بازگشت شرایط لازم است یا اینکه آیا این صنعت در جریان تعطیلات پیش رو در هفته طلایی اکتبر بار دیگر به سوددهی می رسد؟

منبع: Full recovery of Chinese domestic air travel predicted in September

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز