ورود
Growth of international flights to Iran

شرکت های هواپیمایی و کرونا

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

آخرین داده‌های منتشر شده توسط شرکت فرودگاه‌های ایران نشان می‌دهد ترافیک هوایی بین‌المللی در ایران که پس از شیوع دوباره ویروس کرونا رکود شدیدی را در هر دو بخش مسافربری و باربری تجربه کرد، به تدریج در حال رشد است.

پس از اینکه شرکت‌های هواپیمایی بیشتری مسیرهای لغو شده به دنبال شیوع دوباره ویروس کرونا را مجددا فعال می‌کنند، پروازهای بین‌المللی به و از ایران در حال از سرگیری است.

آخرین اطلاعات منتشر شده توسط شرکت فرودگاه‌های ایران نشان می‌دهد ترافیک هوایی بین‌المللی در ایران پس از اینکه همه‌گیری ویروسی رکود شدیدی را در هر دو بخش مسافربری و باربری به بار آورد، به تدریج در حال رشد است.

داده‌های شرکت فرودگاههای ایران نشان می دهد تعداد پروازها و فرودهای بین المللی، و نیز جا‌‌به‌جایی مسافران و بار در طول چهارمین ماه از سال جاری ایران (21 ژوئن - 21 ژوئیه) در مقایسه با ماه قبل به ترتیب 100% ، 89% و %100 افزایش داشته است.

تعداد کل پروازها و فرودها در ماه مورد بررسی در مقایسه با ماه قبل 3% رشد داشته است.

با این حال، تعداد کل مسافران و حجم محموله‌های جا‌به‌جا شده در این مدت در مقایسه با ماههای قبل به ترتیب شاهد کاهش 2 و 6 درصدی بوده است.

در چهارمین ماه از تقویم ایران (21 ژوئن - 21 ژوئیه) ، در مجموع 21،767 پرواز و فرود ثبت شده، که نشان دهنده کاهش 28 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

در این ماه بیش از 1.94 میلیون مسافر و 14328 تن بار جا‌به‌جا شده است که به ترتیب 45٪ و 51٪ کاهش را نسبت به سال قبل نشان می دهد.

در بخش بین المللی، 215 پرواز و فرود ثبت شده که 91٪ کاهش سالانه را نشان می دهد. در مجموع 8،605 مسافر و بیش از 1،367 تن بار به و از مقصدهای خارج از کشور حمل شده که به ترتیب نشان دهنده افت 97٪ و 78٪ سالانه است.

شرکت فرودگاه های ایران شاخه ای از وزارت راه و شهرسازی است که 54 فرودگاه در سراسر کشور را اداره می کند.

منبع: More Int'l Airlines Resume Flights to Iranian Cities

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز