ورود
گردشگری در قطر در زمان کرونا

برنامه قطر پاک در بخش گردشگری رونمایی شد

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

هیئت ملی گردشگری قطر (QNTC)، با مشارکت وزارت بهداشت همگانی(MOPH)، برنامه "قطر پاک" که در نوع خود بهترین است، را در تمامی هتل های سرتاسر این کشور اجرا می کند تا بار دیگر به مسافران بین المللی اطمینان دهد آماده استقبال مجدد از آنها است.

این برنامه جامع و چند مرحله ای، که پس از بررسی کامل بهترین ابتکارات ایمنی در سراسر دنیا تهیه شده، اجرای استانداردهای سختگیرانه بهداشتی و نظافتی را در تمام جاذبه های گردشگری این کشور تضمین می کند. پس از تست اولیه، این برنامه در مرحله 1 طرح بازگشایی قطر در ماه مه و ژوئن سال جاری اجرا شد. این برنامه با پشت سر گذاشتن بازنگری ها و تغییرات مستمر، اکنون به دیگر بخش ها مانند رستوران ها و مراکز خرید نیز گسترش یافته است و به بهترین شکل اجرا می شود.

اولین مرحله از این برنامه با هدف حفاظت از میهمانداران و میهمانان با تعیین استانداردهایی در خصوص ضد عفونی و گند زدایی، آغاز شده که کلیه واحد های اقامتی باید از آن پیروی کنند. این برنامه از دستورالعمل های دولت در خصوص کاهش شیوع کووید-19 پیروی می کند و اقدامات تکمیلی بیشتر به طور مستقل توسط هتل ها انجام می شود. هتل هایی که این شرایط را دارند گواهینامه "قطر پاک"را دریافت می کنند که میهمانان را از تجربه سفری ایمن مطمئن می کند. از زمان معرفی این برنامه، نزدیک به 100 هتل این گواهینامه را دریافت کرده اند و بیشتر از این تعداد مورد بازبینی قرار گرفته اند.

این کشور در حال حاضر در مرحله سوم برنامه بازگشایی چهار مرحله ای خود قرار دارد و هم اکنون هتل ها، مراکز خرید و بسیاری از سالن ها و کلوب های بهداشتی با رعایت اقدامات احتیاطی در حال فعالیت هستند.

دکتر حنان محمد الکواری، وزیر بهداشت همگانی گفت: "ما از اجرای برنامه قطر پاک استقبال می کنیم و خوشحالیم که با هیئت ملی گردشگری قطر برای فراهم سازی تجربه گردشگری ایمن و سالم برای ساکنان قطر در تمام هتل های کشور همکاری می کنیم. ما به گسترش این ابتکار عمل و کاربرد احتمالی آن در بخش های دیگر خواهیم پرداخت تا از موفقیت مستمر خود در کاهش شیوع کووید-19 و حفظ سلامت و رفاه مردم قطر اطمینان حاصل کنیم."

اکبر الباکر، دبیرکل هیئت ملی گردشگری و مدیر عامل گروه خطوط هوایی قطر اظهار داشت: "این برنامه تنها یکی از ابتکارات هیئت ملی گردشگری قطر در مشارکت با شرکای خود است تا به بخش گردشگری کمک کند بار دیگر میزبان گردشگرانی باشند که از میهمان نوازی شناخته شده ما در سطح دنیا برخوردار می شوند. ما شرکای خود در وزارت بهداشت همگانی و خدمات پذیرایی را تحسین می کنیم و از اجرای این برنامه قبل از خوشامدگویی به بازدیدکنندگان بین المللی خوشحال هستیم. ما اطمینان داریم که این برنامه در خصوص گردشگری ایمن در قطر اعتمادسازی خواهد کرد. "

این برنامه بخشی از یک برنامه ایمنی همه جانبه در سراسر قطر برای کنترل شیوع کووید-19 است.

منبع خبر: Clean programme for tourism sector

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز