ورود
International flights
رئیس اتاق بازرگانی گرگان خبرداد:

توافق بر سر برقراری پرواز گرگان-آکتائو

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: پرواز گرگان به آکتائو با هماهنگی سه استان شمالی با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم درمانی برقرار می‌شود.

سهولت در مراودات تجاری با قزاقستان

علی‌محمد چوپانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعداد زیادی از بازرگانان ما مراودات تجاری با قزاقستان و به‌ویژه شهر آکتائو دارند و به همین خاطر به این شهر سفر می‌کنند. در حال حاضر بازرگانان برای حضور در این شهر باید به آذربایجان سفر و از آنجا به آکتائو بروند که این امر هم‌زمان بر است و هم هزینه‌های زیادی برای بازرگانان به همراه دارد.
چوپانی با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی شهر بندری آکتائو، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شمال کشور هم امکان استفاده از ریل و هم امکان استفاده از کشتی برای دسترسی به آکتائو وجود دارد.
وی ادامه داد: اخیراً با همکاری اتاق‌های بازرگانی گلستان، مازندران و گیلان و با هماهنگی استانداری‌های سه استان، تصمیم به راه‌اندازی پرواز آکتائو گرفتیم.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان برقراری این پرواز را حیاتی دانست و گفت: در این راستا جلسه‌ای را با سفیر قزاقستان در تهران و سرکنسول قزاقستان در گرگان و چند ایرلاین برگزار کردیم و مقرر شد با هماهنگی سه استان شمالی و اتاق بازرگانی تهران، خط پروازی از گرگان به آکتائو راه‌اندازی شود.
چوپانی با اشاره به اینکه این پرواز با ۹۵ مسافر انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: هواپیما صبح از گرگان پرواز می‌کند و غروب همان روز به گرگان بازمی‌گردد.
وی با بیان اینکه این پرواز به‌صورت هفتگی خواهد بود، گفت: این پرواز با اهداف تجاری، سیاحتی و توریسم درمانی راه‌اندازی خواهد شد.
رئیس اتاق بازرگانی گرگان در خصوص زمان راه‌اندازی این خط پروازی، گفت: امیدواریم پرواز گرگان به آکتائو ظرف یکی دو ماه آینده با بهبودی شرایط کرونا و راحت تر شدن شرایط صدور ویزا از سوی کشورهای هدف صادراتی، برقرار شود.

منبع : خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • کاهش 70 درصدی گردشگری

    محدودیت‌های ایجاد شده در بخش سفر در واکنش به همه‌گیری کووید-19، همچنان خسارات شدیدی را به گردشگری بین‌المللی وارد می‌کند، بطوریکه بنا به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود مسافران بین‌المللی در هشت ماه اول سال 2020 کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

  • اولین هواپیمای سفارشی قطر

    شرکت هواپیمایی قطر به عنوان شریک و شرکت هواپیمایی رسمی فیفا، از هواپیمای بوئینگ 777 خود که آرم مخصوص جام جهانی فیفا 2022 قطر روی آن نقش بسته، رونمایی کرد تا شروع دوره دو ساله تا آغاز مسابقات در 21 نوامبر 2022 را جشن بگیرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز