ورود
indonesia

اندونزی نخستین امضاکننده پیمان اخلاق گردشگری سازمان جهانی گردشگری شد

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

جمهوری اندونزی نخستین امضاکننده پیمان نظام‌مند اخلاق در گردشگری شد. این پیمان سند مهمی است که برای اطمینان از عادلانه بودن، فراگیری، شفافیت بیشتر، و کارکرد گردشگری جهانی برای همه تنظیم شده است.

این مراسم که به میزبانی سازمان جهانی گردشگری در مادرید برگزار شد، گام مهمی در جهت تصویب پیمان اخلاق گردشگری است، که در جریان 23امین نشست شواری عمومی سازمان گردشگری جهانی در سپتامبر2019 اتخاذ شد. درحالی‌که صنعت گردشگری در حال حاضر با بزرگ‌ترین بحران در تاریخ خود روبه‌رو است، امضای این پیمان به خوبی نشان می‌دهد که کشورهای عضو خواستار رهبری راسخ سازمان جهانی گردشگری و متعهد ماندن این سازمان به ماموریت خود در استفاده از این وقفه به عنوان فرصتی برای سازماندهی مجدد گردشگری هستند.

این پیمان به عنوان "گام رو به جلوی مهمی" در راستای معرفی یک آیین‌نامه اخلاقی مبتنی بر قانون و مورد قبول بین‌المللی برای صنعت گردشگری، که یکی از مهم‌ترین بخش‌های اجتماعی- اقتصادی دنیا است، مورد استقبال قرار گرفت. در مراسم ویژه‌ای با حضور سفیر اندونزی در اسپانیا، باپاک هرمونو، که به میزبانی دفتر مرکزی سازمان جهانی گردشگری برگزار شد، اندونزی نخستین کشور امضاکننده این پیمان لقب گرفت. با امضای این پیمان، اندونزی، همانطورکه بخش گردشگری خود را توسعه می دهد، تعهد راسخ خود به حفظ بالاترین اصول اخلاقی را نیز اعلام می کند.

اندونزی به عنوان عضوی از کمیسیون تبدیل آیین‌نامه جهانی اخلاق در گردشگری به یک سند قانونی الزام‌آور بین‌المللی نقش مهمی در تنظیم پیش‌نویس این قرارداد بازی کرد. این کشور که از سال 1975 عضو سازمان جهانی گردشگری است، در حال حاضر در حال همکاری با این سازمان برای احیای صنعت گردشگری به دنبال همه‌گیری کووید-19 است. در سپتامبر 2020، سازمان جهانی گردشگری یک نشست مجازی را با وزارت امور خارجه و وزارت گردشگری و اقتصاد خلاقانه اندونزی و دولت محلی بالی ترتیب داد تا راهکارهای بازگشایی ایمن بالی به روی گردشگران خارجی را بررسی کند. از این نظر، کمک‌های فنی از جانب سازمان جهانی بهداشت در زمان مناسب در اختیار این کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: INDONESIA BECOMES FIRST SIGNATORY OF UNWTO TOURISM ETHICS CONVENTION

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز