ورود
british airways

شرکت هواپیمایی بریتانیا آخرین بوئینگ مدل 747 خود را از رده خارج کرد

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

دو هواپیمای بوئینگ 747 باقیمانده در خطوط هوایی بریتانیا که در فرودگاه هیترو لندن مستقر بودند، برای آخرین بار در 8 اکتبر روی باند پرواز کردند. برای گرامیداشت این واقعه، دو هواپیمای این شرکت هواپیمایی یکی پس از دیگری از باند 27آر به آسمان برخاستند.


هواپیمای جی-سی‌وی پس از ورود به هوا و قبل از عزیمت به فرودگاه سنت آتان که آنجا از رده خارج خواهد شد، در یک خداحافظی احساسی از خانه خود، بر فراز باند جنوبی فرودگاه دور برگشت زد.

هواپیمای جی-سیوب G-CIVB، که منقش به نیگوس لیوری، آرم سابق این شرکت هواپیمایی، است ،و جی- سیوی G-CIVY با آرم کنونی این شرکت، کاتام دوکیارد، به ترتیب در فرودگاههای کیمبل و سنت آتان از رده خارج خواهند شد. هر دوی این هواپیماها در طول 47 سال خدمت خود، مسافت قابل‌توجه 104 میلیون مایل را پرواز و میلیون ها مسافر شرکت هواپیمایی بریتانیا را جابه‌جا کرده‌اند.

همچنین، شرکت هواپیمایی بریتانیا برای قدردانی از میلیون‌ها مسافری که با این هواپیماها پرواز کرده‌اند، تخفیف بسیار ویژه‌ای را برای هفتصد و چهل و هفت (747) صندلی بیزنس خود که در معرض فروش قرار خواهد گرفت، ارائه می‌کند. هم‌اکنون، تعداد محدودی صندلی بسیار ارزان به مقصدهای معروفی كه ملكه آسمان های این شرکت هواپیمایی به آنجا پرواز می‌کرد، از جمله میامی، دالاس و كیپ‌تاون پرواز می كرد، موجود است.

صدها نفر از علاقمندان و مشتریان پرواز به رسانه‌های اجتماعی هجوم آورده‌ و با استفاده از (هشتگ) #خداحافظ 747بی‌ای خاطرات مورد علاقه خود را با هواپیمای 747 به اشتراک می‌گذارند. الکس کروز، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت هواپیمایی بریتانیا اظهار داشت: "با از رده خارج شدن ناوگان 747 مان، این آخرین فرصت ما برای دیدن عزیمت ملکه آسمان‌ها از خانه‌مان در فرودگاه هیترو بود. هواپیماهای 747 نقش مهمی را در تاریخ 100 ساله ما ایفا کردند و بیش از 50 سال ستون اصلی ناوگان ما بودند. می دانم با گفتن جمله "برای همیشه دلمان برای دیدن جلوه این هواپیماها در آسمان‌های‌مان تنگ خواهد شد، دارم از جانب مشتری‌ها و هزاران همکارم که بخش زیادی از دوران حرفه‌ای خود را در کنار این هواپیماها گذراندند، صحبت می‌کنم.

این شرکت هواپیمایی در ماه ژوئیه اعلام کرد که متأسفانه هواپیماهای 747 باقیمانده این شرکت در نتیجه آثار همه‌گیری کووید-19 بر این شرکت و بخش هواپیمایی، آخرین خدمات تجاری خود را انجام می‌دهند. این ناوگان به عنوان بخشی از تعهد این شرکت برای پیشبرد برنامه عدم انتشار کربن تا سال 2050، با هواپیماهای کم سروصداتر و کم مصرف‌تر جایگزین می شود.

منبع: British Airways retires its final Boeing 747

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز