ورود
tourists re-entry to Sri Lanka

سریلانکا از 21 ژانویه باردیگر پذیرای گردشگران خارجی است

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

به نقل از مقامات سریلانکایی، این کشور پس از 10 ماه وقفه با رعایت شیوه‌ نامه‌های سختگیرانه کووید-19، از21 ژانویه مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی بازگشایی خواهد کرد. این تصمیم باوجود افزایش تعداد موارد مبتلا و فوتی‌های کووید-19 اتخاذ شده، چرا که مقامات سریلانکایی به دنبال احیای بخش گردشگری که زمانی بسیار سودآور بوده اما به دلیل بمباران مرگبار عید پاک 2019 و شیوع همه‌گیری به کلی ویران شده، هستند.

اداره توسعه گردشگری سریلانکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "تمامی اقدامات پیشگیرانه اتخاذ شده تا با بازگشایی مرزها از 21 ژانویه، این مقصد جزیره‌ای تا جایی که امکان دارد برای بازدیدکنندگان ایمن، بی‌خطر و آرام باشد." این کشور- جزیره آفتابی، که به سواحل زیبایش معروف است، ماه گذشته در قالب "طرح آزمایشی گردشگری ایمن" با چند پرواز چارتر از 1700 گردشگر اوکراینی میزبانی کرد.

مطابق با این شیوه نامه‌ها، گردشگران مجازند در 55 هتل مشخص شده در سراسر این کشور اقامت کنند. به غیر از کارکنان هتل، ورود دیگر افراد محلی به هتل‌های تعیین شده ممنوع است. ارائه جواب منفی آزمایش پی‌سی‌آر که حداکثر تا چهار روز قبل از ورود انجام شده، برای گردشگران الزامی است. گردشگران باید برای اقامت حداکثر هفت روزه دو آزمایش دیگر و اقامت بیش از یک هفته سه آزمایش دیگر انجام دهند.

همچنین، گردشگران بایستی 12 دلار برای بیمه بپردازند كه هزینه‌های پزشكی کووید-19 را تا 50000 دلار آمریکا پوشش خواهد داد. در دو هفته اول سفر، تردد گردشگران به نقاط گردشگری تعیین شده تنها با همراهی مسئولان ذی‌صلاح ممکن خواهد بود. در صورت مثبت شدن نتیجه آزمایش در طول سفر و نداشتن علائم، گردشگران در اتاق شخصی خود در هتل قرنطینه می‌شوند، اما در صورت مشاهده علائم به بیمارستان منتقل خواهند شد.

مسافرانی که قبل از ورود به سریلانکا حداکثر دو هفته در انگلیس اقامت کرده باشند، اجازه ورود به این کشور را نخواهند یافت. در راستای تلاش برای ممانعت از شیوع نوع مسری‌تر ویروس کرونا، پروازها از انگلیس به این کشور همچنان ممنوع است. مقامات سریلانکایی هنوز در این خصوص که آیا شرکت‌های هواپیمایی دیگر پروازهای خود را به سریلانکا از سر می‌گیرند، اظهار نظری نکرده‌اند. سریلانکا از ماه اکتبر شاهد افزایش ناگهانی موارد مبتلا به ویروس کرونا بوده است، به طوری که تعداد کل مبتلایان از 53،000 نفر عبور کرده و تعداد فوتی‌ها از 13 مورد در ماه اکتبر به بیش از 260 نفر افزایش یافته است.

منبع: Travel Daily Media

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز