ورود
Tourists arrive in Turkey despite the epidemic

ترکیه باوجود همه‌گیری بیماری کرونا، 11.9 میلیون گردشگر ورودی دارد

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

هیئت گردشگری ترکیه در هند اعلام کرد که از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری، مجموعا 11.9 میلیون مسافر بین‌المللی وارد این کشور شده‌اند. ترکیه به دنبال اجرای تدابیر سختگیرانه از جمله صدور گواهینامه گردشگری ایمن برای حفاظت از سلامتی گردشگران و فعالان بخش گردشگری، از معدود کشورهایی است که مرزهای خود را به روی گردشگران گشوده است.

این اعداد باوجود شرایط خاص ناشی از همه‌گیری کووید-19، به وضوح نشان می‌دهد ترکیه همچنان مقصد محبوب گردشگران از سراسر دنیا است. ترکیه طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر بیشترین تعداد گردشگر را از فدراسیون روسیه با 1.4 میلیون و پس از آن آلمان با 9.1 هزار، اوکراین با 7.7 هزار و انگلیس با 7.2 هزار مسافر داشته است.

در مورد هند نیز ترکیه 38 هزار مسافر ورودی را ثبت کرده که از این بین 30 هزار هندی از ماه ژانویه تا مارس 2020 به این کشور سفر کرده‌اند. ترکیه از ماه ژوئن سال جاری پذیرای بازدیدکنندگان خارجی از جمله هندی‌ها بوده است. پروازهای بین این دو کشور بلافاصله پس از رفع محدودیت‌های پروازهای بین‌المللی هند ازسرگرفته خواهد شد.

ترکیه در ماه ژوئن با برنامه‌ریزی دقیق و وضع قوانین کرونایی مرزهای خود را به روی گردشگران گشود که به موجب آن به یکی از مقاصد اصلی گردشگری تبدیل شد. رشد گردشگری ترکیه به عنوان کشوری که همه ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر دنیا است، با اجرای برنامه صدور گواهینامه گردشگری ایمن همچنان ادامه دارد. این برنامه در حوزه‌های مختلفی از جمله حمل و نقل و اقامت اجرایی می‌شود تا از سلامت گردشگران در جریان تعطیلات فصلی اطمینان حاصل شود.

هیئت گردشگری ترکیه در هند همواره از طریق رسانه‌های مختلفی با گردشگران و فعالان گردشگری در ارتباط بوده، و وبینارها و برنامه‌های آموزشی مجازی را برای شرکت‌های مدیریت مقصد گردشگری و آژانس‌های گردشگری ترتیب داده، به‌طوری‌که تاکنون 12 وبینار مختلف را برای 12 شرکت مختلف برگزار کرده است. پیش‌بینی می‌شود بیش از 2000 آژانس گردشگری هندی در برنامه‌ آموزش مجازی هیئت گردشگری ترکیه در هند ثبت ‌نام کنند و نزدیک به 1000 شرکت موفق به دریافت گواهی تخصصی گردشگری ترکیه شوند.

منبع: Turkey gets 11.9 million tourist arrivals despite pandemic


نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز