ورود
Tokyo Olympics

المپیک توکیو

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

ژاپن زیر فشار شدیدی قرار دارد تا راهی برای برگزاری بازی‌های المپیک که به سال آینده موکول شده، پیدا کند. ژاپن اوایل امسال در آخرین مراحل تدارکات خود برای برگزاری بازی‌ها بود که این بحران سلامتی اتفاق افتاد و سفر و اجتماعات مردمی را محدود کرد.

در سفرم به ژاپن در اواخر سال گذشته، از ورزشگاه المپیک که توسط کنگو کوما طراحی شده، دیدن کردم. علاوه‌ بر این، به هر نمایشگاه تجاری که رفتم، تبلیغات المپیک توکیو که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند به چشم می‌خورد.

همزمان‌که کشورها راه خود را در میان آنچه ما "شرایط نرمال جدید" می‌نامیم، می‌گشایند، ما ضمن پیشگیری از شیوع بیماری به دنبال راهکارهایی برای مهیا کردن شرایط سفر و برگزاری رویدادها هستیم.

نخست وزیر یوشیده سوگا جمعه گذشته با اعضای کابینه تشکیل جلسه داد تا به طرحی در خصوص نحوه اسکان مسافران خارجی بازی‌های تابستانی دست یابند.

سوگا گفت: "اتخاذ اقدامات موثر در زمینه‌هایی مانند پیشگیری از شیوع بیماری بین گردشگران و افراد حاضر در بازی‌ها، پاسخگویی به مقامات محلی، روش‌های آزمایش‌گیری و حمایت از مجموعه بهداشت ضروری است."

دولت ملی، فرمانداری کلانشهر توکیو و کمیسیون برگزاری المپیک توافق کردند که ورزشکاران و تماشاگران از قوانین موجود در خصوص ممنوعیت ورود به ژاپن معاف شوند. ورزشکاران باید نتیجه منفی آزمایش کرونا و برنامه‌های سفر خود را به صورت کتبی به عنوان شرایط احراز صلاحیت ارائه دهند.

پیشگیری از انتقال خوشه‌ای در برگزاری بازی‌های المپیک اهمیت بسیاری دارد. انتظار می‌رود کارگروه ویژه برنامه‌های قطعی خود در خصوص معافیت‌های مرزی و نیز اقدامات پزشکی را اعلام کند. ورزشکاران پیشتر به دهکده‌های المپیک، محل برگزاری مسابقات و تمرینات محدود شده اند. اساسا اجازه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را نخواهید داشت.

قوانین مقدماتی برای تماشاچیان المپیک

حدودا 15000 ورزشکار در بازی‌های المپیک شرکت خواهند کرد، اما با در نظر گرفتن تماشاگران، پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا 70000 یا 80000 نفر افزایش پیدا کند.

به منظور حفاظت از سلامت شهروندان ژاپنی در برابر احتمال شیوع موج دوم، پیشنهاداتی درباره نحوه مدیریت خیل گردشگران ارائه شده است. محدودیت سفر در طول مدت اقامت از جمله پیشنهاداتی است که برای کنترل شیوع بیماری مطرح شده است. به گزارش بخش آسیایی روزنامه نیکی دارندگان بلیط با ممنوعیت بازدید از مناطق خاصی مواجه خواهند شد.

گردشگران به محض ورود مورد آزمایش ویروس کرونا قرار خواهند گرفت. به منظور افزایش تعداد آزمایش‌‌های روزانه و اسکان خیل تماشاچیان المپیک، ایستگاههای آزمایش در کلیه فرودگاههای بین‌المللی مستقر خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت در حال بررسی طرحی است که مطابق با آن بازدیدکنندگان باید فرم‌هایی با مضمون پیروی از دستورالعمل‌های مسئولین در طول مدت اقامتشان در ژاپن را قبل از ترک کشور خود امضا کنند. بر اساس قوانین مهاجرتی، هرگونه سوء‌رفتار می‌تواند به اخراج شخص منجر شود.

با این حال، پروتکل‌های ایمنی و بهداشتی نهایی مطابق با آخرین وضعیت بهداشتی در بهار سال آینده اتخاذ خواهد شد. جای امیدواری وجود دارد که واکسن موثری درست در زمان مناسب برای بازی‌ها عرضه شود.

منبع: Japan to reopen for Olympics spectators, but under strict rules

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • کاهش 70 درصدی گردشگری

    محدودیت‌های ایجاد شده در بخش سفر در واکنش به همه‌گیری کووید-19، همچنان خسارات شدیدی را به گردشگری بین‌المللی وارد می‌کند، بطوریکه بنا به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود مسافران بین‌المللی در هشت ماه اول سال 2020 کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

  • اولین هواپیمای سفارشی قطر

    شرکت هواپیمایی قطر به عنوان شریک و شرکت هواپیمایی رسمی فیفا، از هواپیمای بوئینگ 777 خود که آرم مخصوص جام جهانی فیفا 2022 قطر روی آن نقش بسته، رونمایی کرد تا شروع دوره دو ساله تا آغاز مسابقات در 21 نوامبر 2022 را جشن بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز