ورود
The future of corporate travel

آینده سفرهای سازمانی با پروازهای چارتری

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

پروازهای چارتر امکان سفر به فرودگاه‌های بیشتری را در حداقل زمان ممکن فراهم می‌کنند و نسبت به پروازهای عادی شرکت‌های هواپیمایی اغلب در فاصله کمتری از مقصد نهایی فرود می‌آیند که این مورد به ویژه در مناطقی که ایرلاین‌ها در ارائه خدمات به آن با ناکامی‌های متعدد روبرو شده‌اند، کارایی بیشتری دارد.

در حالی که سازمان‌های بین‌المللی در شرایط بسیار بی‌ثبات به دنبال جایگزین‌هایی برای روش‌های معمول سفر هستند، اکنون پروازهای چارتر خصوصی به عنوان گزینه مناسبی به سرعت در حال گسترش هستند. چارترها که زمانی گزینه مناسب، پرهزینه و آخرین راه‌حل موجود بشمار می‌رفتند، به دلیل راحتی و ایمنی که در زمان همه‌گیری کووید-19 نسبت به پروازهای تجاری دارند، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند.

اطمینان خاطر از ایمنی مسافران، قابلیت شخصی‌سازی، انعطاف‌پذیری و امکان مدیریت آسان در شرایط بسیار متغیر، عوامل اصلی موفقیت صنعت چارتر هوایی به خصوص در بخش‌های صنعتی است که افراد مجبورند برای انجام کارهای ضروری سفر کنند. بخشی از تقاضای فزآینده پروازهای چارتر- به خصوص در بخش‌هایی مانند حمل و نقل- به طور مستقیم با کاهش پروازهای عادی در ارتباط است، که هم به دلیل بسته شدن مرزها و هم کاهش مسیرهای پروازی اتفاق افتاده است. از آنجائی که شرکت های بزرگ در دوران همه‌گیری کووید-19 برای ازسرگیری سفرهای بین‌المللی احتیاط می‌کنند، فعالان بخش سفر نیز به دنبال کنترل بیشتر بر برنامه‌های سفر هستند تا از ایمنی و سلامتی افراد در طول سفر اطمینان حاصل کنند.

پروازهای چارتر امکان سفر به فرودگاه‌های بیشتری را در حداقل زمان ممکن فراهم می‌کنند و نسبت به پروازهای عادی شرکت‌های هواپیمایی اغلب در فاصله کمتری از مقصد نهایی فرود می‌آیند که این مورد به ویژه در مناطقی که ایرلاین‌ها در ارائه خدمات به آن با ناکامی‌های متعدد روبرو شده‌اند، کارایی بیشتری دارد. از نظر مالی، پروازهای چارتر معمولا برای افرادی که حاضر نیستند ریسک کنند مناسب نیستند، با این حال، در این دوران بی‌سابقه، مشاغلی که منافع مشترکی دارند در حال همکاری به شکلی هستند که پیشتر هرگز تجربه نکرده‌اند.

ما در آتپی، شرکت فعال در زمینه سفرهای سازمانی، شاهد افزایش چند صد درصدی رزرو پروازهای چارتر خصوصی سه ماهه هستیم که بیشتر در حیطه تخصصی ما یعنی تجارت دریایی و انرژی دیده می‌شود. فرصت‌های همکاری و هم‌افزایی در دیگر بخش‌های تجاری نیز فراهم است- حتی در زمینه برنامه‌ریزی برای رویدادهای تجاری جهانی سال 2021. در حالی که چارترها هنوز هم بخشی از ساختار روزانه سفرهای تجاری در تمامی بخش‌ها محسوب نمی‌شوند، اما به طور فزآینده‌ای مورد توجه صنایعی که سفر بخش مهمی از فعالیت‌های‌شان را تشکیل می‌دهد، قرار گرفته‌اند.

ما با گردآوری اطلاعات مسیرهای مهم حمل و نقل و صنعت انرژی، پروازهای چارتر خود را با همراهی سازمان‌های مختلفی اجرایی کرده‌ایم. ما به عنوان بخشی از یک صنعت پشتیبانی با اهداف و چالش‌های مشترک، توانسته‌ایم با شناسایی مقاصدی که به ظرفیت هوایی ویژه نیاز دارند، پروازهای درخواستی مشتریان و دیگر سازمان‌ها برای بازگرداندن کارکنان خود را به انجام برسانیم. این اقدام راهکاری است برای چالش‌ مخارج پروازهای چارتر که شاهد کارایی آن در دیگر بخش‌ها هستیم.

به عنوان مثال، در صنعت رویدادهای شرکتی می‌توان بخش انرژی و دریانوردی را به عنوان نمونه موفقی از همکاری بین شرکای مختلف معرفی کرد. بخش فعال در برگزاری رویدادها یکی از بخش‌هایی است که بیشترین آسیب را از همه‌گیری کووید-19 دیده است، از ضررهای ناشی از تعویق یا لغو بازی‌های المپیک تا نمایشگاه آی.تی.بی برلین، اما تصور برچیده شدن همیشگی رویدادهای حضوری بسیار سخت است. ازآنجائی‌که گردآوردن افراد همچنان برای شرکت‌ها ضرورت دارد، پروازهای چارتر می‌توانند به ازسرگیری برگزاری رویدادهای جهانی کمک کنند. شرکت‌ها می‌توانند با پیروی از دستورالعمل‌های دقیق و اندکی خلاقیت، بار دیگر میزبان رویدادهای موفقی باشند که لازمه رشد تجاری است.

سفرهای ورزشی در سال 2021 بیشترین رشد را صنعت چارتر هوایی به خود اختصاص داده است. رویدادهای مهم ورزشی 12 ماه به تعویق افتاده‌اند و تیم‌ها، حامیان مالی و حتی طرفداران، پروازهای چارتر را به سفر با پروازهای عادی ترجیح می‌دهند تا کنترل بیشتری بر عوامل تهدیدکننده سلامت، و نیز زمان و مقصد داشته باشند.

کلید موفقیت احتمالی در کلمه همکاری نهفته است، به عنوان مثال، می‌توان هزینه چارتر پرواز رویداد خاصی را با مشارکت بیشتر سازمان‌ها کاهش داد. ما پیشتر منافع حاصل از همکاری خلاقانه با مشتریان خود در راستای کاهش هزینه‌های مالی سنگین چارترها را به شکل‌های مختلفی در صنعت حمل و نقل و انرژی نظاره‌گر بوده‌ایم. این امر مستلزم توجه ویژه به مشتریان و بخش‌های مختلف صنعت است تا با شناسایی مسیرها و مقصدهای پرطرفدار، ظرفیت‌ چارترهای خصوصی را در دسترس دیگر مشاغلی که با همین چالش‌های سفر روبرو هستند، قرار دهیم.

تقاضا برای پروازهای چارتر در بازار وجود دارد و با برنامه‌ریزی سازمان‌ها برای آینده و نحوه رفت و آمد کارکنانشان، در حال گسترش به دیگر بخش‌های صنعت است. ما به عنوان یک شرکت متخصص در مدیریت سفر، همچنان به افزایش دانش خود و انطباق با بازار در حال تحولی که نیاز بیشتری به پروازهای چارتر دارد، ادامه می‌دهیم.

منبع: How charters are shaping the corporate travel sector’s future

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز