ورود
Sri Lanka receives its first group of tourists after eight months

سریلانکا پس از هشت ماه از اولین گروه از گردشگران پذیرایی می‌کند

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

گروهی از گردشگران اوکراینی اولین گروه از گردشگران خارجی بودند که با گذشت بیش از هشت ماه از اعمال محدودیت در‌ سفرهای بین‌المللی به دلیل همه‌گیری کووید-19 در تاریخ 28 سپتامبر وارد این کشور- جزیره‌ شدند.

به گفته پراسانا راناتونگا، وزیر گردشگری سریلانکا، گروه اوکراینی طبق برنامه قبلی، به عنوان بخشی از طرح آزمایشی استقبال مجدد از گردشگران خارجی وارد فرودگاه بین‌المللی ماتالا در هامبانوتا شدند. راناتونگا در ادامه اظهار داشت: "ما این طرح آزمایشی را تا 19 ژانویه اجرا خواهیم کرد. آنها (گردشگران) اجازه دارند همان طور که داخل یک حباب زیستی هستند، از اماکن گردشگری تعیین شده دیدن کنند."

دو فرودگاه بین‌المللی سریلانکا به دلیل اجرا شدن محدودیت‌های قرنطینه به دنبال شیوع کووید-19 در نیمه ماه مارس تعطیل شدند. محدودیت‌های منع رفت و آمد به تدریج تا نیمه ماه مه برداشته شد. طبق برنامه‌های اولیه قرار بود پروازهای بین‌المللی تا پایان ماه آگوست از سرگیری شود، اما به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در خارج از کشور به تاخیر افتاد. سریلانکا در ماه اکتبر با موج دوم همه‌گیری ویروس کرونا روبرو شد.

در اوایل ماه اخیر، مقامات سریلانکا عنوان کردند که پروازهای بین‌المللی را از 26 دسامبر از سر می‌گیرند. با این وجود، آخرین تاریخ ازسرگیری سفرهای بین‌المللی نیز به تاخیر افتاد.

دولت سریلانکا در ماه‌های اخیر و به دنبال وقفه به وجود آمده در سفر هوایی به دلیل همه‌گیری کووید-19، مشوق‌هایی از جمله عدم اخذ هزینه‌های پارکینگ و فرود هواپیماها از اپراتورهای بین‌المللی را برای رونق سفرهای هوایی ارائه کرده است.

بنا به گزارش دانشگاه جان هاپکینز، ویروس کرونا تاکنون 191 کشته و 41420 مورد ابتلا در این کشور-جزیره داشته است.

منبع: Sri Lanka welcomes first batch of travellers after eight months

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز