ورود
فرودگاه سنگاپور

بازگشایی مرزهای سنگاپور با وجود کرونا

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

بازگشایی مرزهای «سنگاپور» به‌روی مسافران بین‌المللی در حالی صورت می‌گیرد که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور در حال افزایش است! آیا این کشور در حال انجام یک آزمایش جدید برای بهبود اقتصاد گردشگری و تجاری خود است؟

سنگاپور گام بزرگی را در جهت بازگشایی مرزهای خود به‌روی مسافران بین‌المللی برداشته است و در روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱ (۲۸ مهر ۱۴۰۰)، از اولین مسافران خارجی واکسینه‌شده بدون نیاز به قرنطینه استقبال کرد، این در حالی است که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور رو به افزایش است.

اولین مسافران واکسینه‌شده، با پروازهای شرکت هواپیمایی سنگاپور از «آمستردام» و «لندن» وارد این کشور شدند. علاوه بر آن، از این هفته، مسافران واکسینه‌شده از «کانادا»، «دانمارک»، «فرانسه»، «ایتالیا»، «هلند»، «اسپانیا»، «بریتانیا» و «ایالات متحده» نیز در صورت انجام آزمایش کرونا می‌توانند بدون قرنطینه وارد سنگاپور شوند. سنگاپور پیش‌تر امکان ورود مسافران «آلمان» و «برونئی» را نیز فراهم کرده بود و از اواسط نوامبر به‌روی مسافران «کره جنوبی» نیز بازگشایی می‌شود. در حال حاضر «ایران» در لیست کشورهای مجاز سنگاپور قرار ندارد.

نکته مهم آن است که بازگشایی مرزهای سنگاپور در حالی انجام می‌شود که این کشور اخیرا شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا بوده است. این کشور در راستای کنترل شیوع ویروس اقدامات شدیدتری وضع کرده است که از آن‌ها می‌توان به اجباری‌شدن استفاده از ماسک، محدود کردن تجمعات به دو نفر و تنها اجازه ورود افراد واکسینه‌شده به مراکز خرید، اشاره کرد. سنگاپور تا همین اواخر به‌دلیل بستن مرزهای خود و ردیابی دقیق بیماران و قرنطینه، موفق شده بود شیوع ویروس را تا حد زیادی کنترل کند.

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • بازگشایی سفر به ژاپن و چین

    ژاپن و چین در اولین مذاکرات مقامات رده بالای دو کشور از زمان انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن در ماه سپتامبر، برای شروع دوباره سفرهای تجاری در ماه جاری و ادامه گفتگوها درباره جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی به توافق دست یافتند.

  • آغاز به‌کار سفرهای هوایی هند

    پرادیپ سینگ کارولا، رئیس سازمان هواپیمایی داخلی هند، ضمن سخنرانی در وبیناری با موضوع "چشم‌انداز پیش‌ روی صنعت هواپیمایی و گردشگری" که به میزبانی اتحادیه انجمن‎های گردشگری و مهمان‌یاری هند برگزار شد، اظهار داشت: "حدود 65 درصد از سفرهای هوایی داخلی به میزان قبل از همه‌گیری کووید-19 بازگشته و اکنون باید طرحی را برای احیای صنعت گردشگری تهیه کنیم."

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز