ورود
post-Corona tourism industry

احیای بیش از 100 میلیون شغل در بخش گردشگری بین‌المللی در سال 2021

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

بنا به گفته شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC)، امکان احیای بیش از 100 میلیون شغل در بخش سفر و گردشگری بین‌المللی در طول سال 2021 وجود دارد، چرا که جهان به تدریج در حال عبور از شرایط فلج کننده همه‌گیری کووید-19 است.

از آنجایی که بخش گردشگری از اواخر ماه مارس به بعد در مسیر احیا گام گذاشته، انتظار می‌رود سفرهای تابستانی به شدت اوج گیرد، چرا که شرکت‌های بزرگ سفر و گردشگری افزایش چشمگیری را در تعداد رزروها گزارش می‌کنند. آخرین پیش‌بینی‌های اقتصادی شورای جهانی سفر و گردشگری از احیای این بخش خبر می‌دهد. پیش‌بینی‌هایی که به کسب و کارهای حوزه گردشگری و میلیون‌ها نفر از شاغلین این بخش در سراسر جهان در سال آینده امید می‌دهد.

شورای جهانی سفر و گردشگری سال گذشته، در دوران اوج همه‌گیری، هشدار داده بود که 174 میلیون شغل موجود در بخش سفر و گردشگری در معرض خطر هستند. با این وجود، طبق آخرین بررسی‌های شورای جهانی سفر و گردشگری، خوش ‌بینانه‌ترین سناریو امکان احیای 111 میلیون شغل در این بخش را پیش‌بینی می‌کند، هرچند این رقم با گزارش 54 میلیون شغل کمتر، همچنان 17 درصد کمتر از آمار سال 2019 است.

با احیای تدریجی سفرها از اواخر ماه مارس، و به دنبال برنامه‌های فراگیر واکسیناسیون و اتخاذ فوری سیاست‌های جامع آزمایش‌گیری و ردیابی، همراه با هماهنگی‌های مستمر و مجدانه بین‌المللی از جانب بخش‌های خصوصی و دولتی این سناریوی خوش‌بینانه رقم خورده است.

با این وجود، این پیش‌بینی خروجی محافظه‌ کارانه‌تری هم دارد که همچنان از احیای 84 میلیون شغل در سال 2021 خبر می‌دهد. این میزان با گزارش 82 میلیون شغل کمتر در مقایسه با سال 2019، 25 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

با در نظر گرفتن این سناریو، احیای سفرهای بین‌المللی تا نیمه دوم سال 2021 به تعویق می‌افتد، چرا که با روند کند توزیع واکسن‌ها، روند حذف موانع و محدودیت‌های سفر موجود در سطح جهان نیز سرعت کمتری می‌یابد، و همزمان تقاضای سفر و اعتماد مشتری کاهش پیدا می‌کند.

گلوریا گوارا، رئیس کل و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری، عنوان کرد: "به لطف مجموعه‌ای از عوامل مختلف از جمله زدن ماسک، توزیع جهانی واکسن و آزمایش‌گیری قبل از عزیمت، یک بار دیگر در‌ها را به روی سفرهای بین‌المللی می‌گشاییم و منتظر رونق سفر در تابستان امسال هستیم. جدیدترین تحقیقات ما تاییدکننده این موضوع است و نشان می‌دهد با احیای 111 میلیون فرصت شغلی در سال آینده، واقعا جای امیدواری برای احیای بخش سفرهای بین‌المللی وجود دارد. این پیش‌بینی به عنوان آغاز روند احیا که مدت‌ها به طول انجامیده، تسکین بزرگی خواهد بود برای بخشی که مدت‌ها متحمل ضررهای ناشی از محدودیت‌های سفر بسیار ویرانگر شده، و به شدت مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

شورای جهانی سفر و گردشگری اولین بار با ارائه طرح بازگشت 100 میلیون شغل در اجلاس تاریخی وزرای گردشگری گروه جی20 در اکتبر سال گذشته که برای اولین بار با شرکت 45 مدیر عامل عضو شورای جهانی سفر و گردشگری برگزار شد، از احیای بخش گردشگری بین‌المللی خبر داد.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد در خوش‌بینانه‌ترین حالت، سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی در جهان در مقایسه با ارقام سال 2019، 17 درصد کاهش پیدا کند و به رقم 7.4 تریلیون دلار برسد. به اعتقاد شورای جهانی سفر و گردشگری، دستیابی به این رقم با آزمایش‌گیری قبل از عزیمت، اجباری شدن ماسک و اجرای برنامه‌های فراگیر واکسیناسیون در سطح دنیا امکان‌پذیر است.

منبع: Travel Daily Media

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز