ورود
Reopening of trips to Japan and China

بازگشایی سفر به ژاپن و چین

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

ژاپن و چین در اولین مذاکرات مقامات رده بالای دو کشور از زمان انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن در ماه سپتامبر، برای شروع دوباره سفرهای تجاری در ماه جاری و ادامه گفتگوها درباره جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی به توافق دست یافتند.

سفر دو روزه وانگ یی، وزیر خارجه چین، به توکیو در حالی انجام می‌گیرد که نگرانی‌ها از اقدامات گستاخانه پکن در منطقه افزایش یافته است. مذاکرات نخست وزیر چین با همتای ژاپنی، توشیمیتسو موتگی، در زمینه تنش‌های دریایی، تجارت و واکنش به همه گیری کووید-19 انجام شد.

وانگ امروز دیداری دوستانه با نخست وزیر یوشیهیده سوگا خواهد داشت. نخست وزیر ژاپن تاکنون برای حفظ تعادل بین وابستگی بالای اقتصادی ژاپن به چین و نگرانی‌های امنیتی، از جمله ادعاهای پکن در خصوص جزایر مورد مناقشه که تحت کنترل ژاپن است، تلاش کرده است.

موتگی در جلسه مطبوعاتی پس از مذاکرات گفت: "مهم است که با مردم تعامل داشته باشیم و به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره کنیم." این گفته‌های وی به طرح‌های تسهیل سفر برای مسافران کاری و اتباع هر دو کشور که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا با محدودیت مواجه شده، اشاره دارد.

موتگی افزود: "امیدوارم که این موافقت‌نامه به احیای دوباره اقتصادهای ژاپن و چین کمک کند و درک متقابل دو کشور از یکدیگر را افزایش دهد."

پیشتر، وزرای خارجه چین و ژاپن در اوایل سپتامبر برای دیدار در توکیو توافق کرده بودند تا برخی از محدودیت های سفر مرتبط با ویروس کرونا را تا پایان ماه جاری لغو کنند.

منبع: Reopening soon: Japan and China to resume business travel by November end

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز