ورود
begin to ease travel bans
کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه محدودیت‌های سفر را به تدریج کاهش می‌دهند اما موانع همچنان وجود دارد

کاهش تدریجی محدودیت های سفر در منطقه آسیا-اقیانوسیه

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

با کاهش تعداد موارد ویروس کرونا، کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه (APAC) از جمله سنگاپور، استرالیا و ژاپن برخی از محدودیت‌های سفرهای بین‌المللی را به تدریج کاهش می‌دهند به این امید که به بهبود اقتصادهای خود کمک کنند.

در جریان همه‌گیری کرونا به دلیل بسته شدن مرزها، سفرهای بین‌المللی در آسیا افت شدیدی پیدا کرده، به‌طوری‌که در ماه آگوست تعداد مسافران 97 درصد کاهش داشته است. اتحادیه خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه (AAPA) این خبر را منتشر کرده است. اگرچه با افزایش موارد ابتلا، کشورهای اروپایی که محدودیت‌های کمتری داشتند، محدودیت‌های جدیدی را برای سفر اعمال می‌کنند، اما این روند در آسیا در حال کاهش است که البته در همه موارد به صورت دو طرفه نیست.

در حال حاضر، افراد کمی به دلیل آزمایش و شرایط بیمه و در برخی موارد لزوم قرنطینه شدن در زمان بازگشت به وطن به سفر تمایل دارند. این موضوع به این معنا است که وضعیت بازار امید اندکی را برای شرکت‌های هواپیمایی و صنعت گردشگری باقی گذاشته است.

پرواز بین سنگاپور و اندونزی که برای سفرهای رسمی و تجاری ضروری در تاریخ 12 اکتبر ترتیب داده شده، منوط به ارائه فرم درخواست و آزمایش نمونه‌گیری کووید-19 هم قبل و هم بعد از سفر است. سنگاپور موافقت‌نامه‌های مشابهی را با چین، کره جنوبی، ژاپن، مالزی منعقد کرده و مرزهای خود را به صورت یک طرفه به روی بازدیدکنندگان معمولی از کشورهای نیوزیلند، برونئی، ویتنام و اکثر مناطق استرالیا گشوده است.

بااین‌وجود، اونگ‌یه‌کونگ، وزیر حمل‌ نقل سنگاپور، ماه جاری در مجلس این کشور گفت همچنان تعداد مسافران اندک است، به‌طوری‌که فرودگاه اصلی این كشور تنها با 1.5 درصد از ظرفیت معمول خود مشغول به کار است.

نیوزیلندی‌ها می‌توانند بدون قرنطینه شدن به برخی از مناطق استرالیا از جمله ولز جنوبی جدید، کانبرا و سرزمین شمالی سفر کنند. باوجوداین، نیوزیلندی‌هایی که از استرالیا برمی‌گردند، بایستی با پرداخت هزینه 3100 دلار نیوزیلند (2064.91 دلار آمریکا) در ازای یک نفر و مبالغ بیشتر برای دیگر اعضای خانواده به مدت دو هفته زیر نظر دولت قرنطینه شوند. نیوزیلند اعلام کرده به دلیل برگزاری انتخابات 17 اکتبر، در حال حاضر برنامه‌ای برای گشودن مرزهای خود به روی استرالیایی‌ها ندارد.

نخست وزیر استرالیا، اسکات موریسون گفت: علاوه‌براین، استرالیا در حال مذاکره با ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و کشورهای جنوب اقیانوس آرام است تا همچنان که تعداد مبتلایان ویروس کرونا کاهش می‌یابد، سفرها را مجددا شروع کنند.

بنا به نوشته روزنامه یومیوری سفرهای كاری کوتاه‌مدت بین ژاپن و ویتنام مجاز است. این روزنامه در ادامه افزود: این موافقت‌نامه که در زودترین زمان ممکن از اواخر ماه اکتبر اجرایی خواهد شد، گام‌های مشابهی را در خصوص کاهش محدودیت‌های سفرهای تجاری به سنگاپور و کره جنوبی دنبال می‌کند.

ژاپن نیز در حال برنامه‌ریزی برای حذف ممنوعیت سفرهای خارجی به چین و 11 کشور و منطقه دیگر از جمله تایوان، استرالیا، نیوزیلند، سنگاپور، کره جنوبی، ویتنام و مالزی در ماه آینده است، اگرچه مقامات ژاپن همچنان به مردم توصیه می‌کنند از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بسیاری از کشورهایی که بنا بر گزارش‌ها، ژاپن اجازه سفر به آنجا را خواهد داد، از ورود بیشتر افرادی که شهروند و مقیم این کشورها نیستند، ممانعت می‌کنند. ژاپن تنها پس از ارائه نتیجه منفی آزمایش کووید-19 در فرودگاه، با ظرفیت حدود 10000 آزمایش در روز، به شهروندان، ساکنان و دارندگان ویزای ژاپن اجازه می دهد مجددا وارد این کشور شوند.

منبع: APAC nations begin to ease travel bans but hurdles remain

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز