ورود
Positive signs in reviving Abu Dhabi tourism

ابوظبی از وجود نشانه‌های مثبت در احیای بخش گردشگری خبر می‌دهد

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

کمیسیون توسعه صنعتی وزارت فرهنگ و گردشگری جلسه سه ماهه خود را این هفته در ابوظبی برگزار کرد تا آخرین اقدامات انجام شده در بخش گردشگری امارات را با فعالان و نهادهای پیشرو از سراسر این بخش به اشتراک بگذارد. در این جلسه نشانه‌های امیدوار‌کننده‌ای از بهبود وضعیت بخش گردشگری ارائه شد، و پروژه‌های آینده و برنامه‌های تقویت گردشگری امارات مورد بررسی قرار گرفت.

این جلسه بررسی درآمدها و نتایج حاصل از فعالیت‌های بخش گردشگری در سه ماهه سوم سال را در دستور کار داشت که بیانگر روند احیای این بخش پس از کساد ناگهانی ناشی از همه‌گیری کووید-19 در سه ماهه دوم سال است. ابوظبی در سه ماهه سوم سال بیشترین میزان اقامت درهتل‌ها و رتبه سوم بیشترین درآمدزایی به ازای هر اتاق را در منطقه به خود اختصاص داد. درآمدزایی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در مقایسه با دو ماهه دوم، 46 درصد افزایش داشته و افزایش 95 درصدی تعداد مهمانان را نشان می‌دهد.

احیای این بخش بیشتر به واسطه افزایش تقریبی 83 درصدی در تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز خرید در سراسر امارات و افزایش 119 درصدی رزروهای هوایی بوده است. ظرفیت صندلی‌های کلیه شرکت‌های هواپیمایی فعال در ابوظبی نیز در این مدت 364 درصد افزایش داشته است. این افزایش بیشتر به اقدامات بخش فرهنگ و گردشگری ابوظبی در راستای احیای گردشگری داخلی از طریق کمپین‌ها و طرح‌های ابتکاری مانند "بااطمینان سفر کن"، "رونمایی حیرت‌انگیز" و "کشف دوباره ابوظبی" نسبت داده می‌شود.

"بااطمینان سفر کن"، اولین برنامه جامع صدور گواهینامه بهداشتی و ایمنی در منطقه بود که به افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان به میزان پایبندی هتل‌ها و اماکن عمومی به استانداردهای بهداشتی و ایمنی کمک بسیاری کرد. این برنامه در تمامی هتل‌های امارات اجرا شد و از این بین 93 هتل امتیازات کامل را در سه ماهه سوم سال بدست آوردند.

سعود الحسنی، جانشین معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ابوظبی، اظهار داشت: "باوجود پیامدهای گسترده ناشی از محدودیت‌های ایجاد شده در رفت و آمدهای عمومی، شاخص‌های مثبتی که در سه ماهه سوم امسال شاهد بودیم گواهی است بر چابکی و انعطاف‌پذیری بخش گردشگری ابوظبی در پاسخ به دورنمای بازاری که به شدت در حال تحول است. همراه با شروع به کار ایرعربیا و ویزایر در سال جاری که نشان‌دهنده رای اعتماد بالا به جایگاه کنونی ابوظبی به عنوان یک قطب مسافرتی است، طرح‌های ابتکاری پیشرو مانند برنامه صدور گواهینامه "بااطمینان سفر کن" و کمپین "کشف دوباره ابوظبی" موفقیت‌آمیز بوده و نشانه‌های اولیه از احیای اطمینان‌بخش گردشگری حکایت دارد. با نگاهی به آینده، گردشگری همچنان یکی از مهم‌ترین محرک‌های رشد اقتصادی ابوظبی است و ما مشتاقانه به همکاری با دولت ابوظبی، مقامات بهداشتی، شرکا و دیگر سازمان‌ها ادامه می‌دهیم تا به پشتوانه این دستاوردها در سال‌های آینده به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم."

در جریان این جلسه، وزارت فرهنگ و گردشگری ابوظبی برنامه‌ها و پروژه‌های آینده خود را نیز با شرکای حاضر در میان گذاشت. استفاده از سیستم پرداخت غیرنقدی در تمامی موقعیت‌هایی که مستلزم ارتباط تماسی مشتریان این بخش است و ایجاد خط اتوبوس ویژه اماکن گردشگری، که رفت و آمد در سراسر امارات را برای بازدید کنندگان در دسترس‌تر، راحت‌تر و ارزان‌تر خواهد کرد، از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

علی حسن الشیبا، مدیر اجرایی گردشگری و بازاریابی در وزارت فرهنگ و گردشگری ابوظبی، اظهار داشت: "حتی در شرایط دشوار نیز، نگرش ما در خصوص آینده ابوظبی به عنوان یک مقصد گردشگری مهم همچنان در صدر اولویت‌های‌مان قرار دارد. ما همواره در حال مطالعه و پیشبرد روش‌های نوینی هستیم تا مقصد گردشگری قابل‌دسترس‌تر، دلپذیرتر و بهتری را بسازیم و می‌خواهیم شرکای‌مان عضوی از تحول موجود باشند. امسال، بیش از هر زمان دیگری، اهمیت نوآوری و همکاری درغلبه بر چالش‌های آینده مورد توجه قرار گرفته، و وزارت فرهنگ و گردشگری ابوظبی متعهد است اطمینان یابد که این روند سازنده در تمامی مراحل کاری‌مان جریان دارد."

منبع: Abu Dhabi reports positive signs of recovery for tourism sector

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز