ورود
New investments of Saudi Arabia in the tourism sector

سرمایه‌گذاری جدید عربستان

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

عربستان سعودی در صدد است سرمایه‌گذاری‌های جدیدی به ارزش 220 میلیارد ریال صعودی (58 میلیارد دلار) را تا سال 2023 و بیش از 500 میلیارد ریال (133.27 میلیارد دلار) را نیز تا سال 2030 در بخش گردشگری جذب کند. موضوعی که وزیر گردشگری، احمد الخطیب، به تازگی در جریان جلسات تخصیص بودجه سال 2021 اعلام کرده است.

وزیر گردشگری عربستان همچنین افزود: "سرمایه‌گذاران مشتاق سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری هستند و در این بین بخش خصوصی بیشترین سود را از این امر می‌برد." الخطیب اظهار داشت: "وزارت گردشگری باید برای افزایش سهم این بخش در اقتصاد ملی راه درازی را طی کند." وزیر گردشگری عربستان سعودی خاطرنشان کرد با توجه به تمرکز سند چشم‌انداز 2030 بر این بخش و تدوین برنامه‌های لازم، در خصوص وضعیت بخش گردشگری در طول 5 تا 10 سال آینده جای خوشبینی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد بخش گردشگری 3.5 درصد از کل تولید ناخالص داخلی عربستان صعودی را تشکیل می‌دهد و این وزارتخانه قصد دارد این میزان را به 10 درصد برساند.

بخش گردشگری 4 درصد از کل فرصت‌های شغلی موجود در عربستان سعودی را به خود اختصاص می‌دهد. وزیر گردشگری در ادامه افزود که پادشاهی صعودی با وجود 8 میلیون مسافر تابستانی با هیچ مشکلی مواجه نشده، که این امر نشان از موفقیت‌آمیز بودن پویش تابستانی سفر دارد و میزان اقامت در هتل‌ها را از 10 درصد به 80 درصد افزایش داده است.

وی در ادامه با تاکید بر این که تمایل زیادی برای اصلاح قوانین و مقررات در راستای جذب سرمایه‌گذاران وجود دارد، تأکید کرد که در حال حاضر مجوزهای هتل‌ها تنها طی 10 روز صادر می‌شود. وزیر امور خارجه در انتها اظهار داشت: "عربستان سعودی تمامی مقدمات لازم برای رونق بخش گردشگری را در اختیار دارد که این کشور را از شرایط لازم برای قرارگیری در میان بزرگ‌ترین سهامداران این بخش در دنیا برخوردار می‌کند."

منبع: Saudi Arabia aims to attract USD 58 billion investments in tourism by 2023

نوشته های مشابه
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز