ورود
New Russian e-visa

روسیه ویزای الکترونیکی جدیدی را به شهروندان 52 کشور ارائه می‌کند

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

شهروندان 52 کشور می‌توانند از اول ژانویه 2021 با ویزای الکترونیکی جدیدی به روسیه سفر کنند.

درحالی‌که روسیه مرزهای خود را پس از تعطیلی تقریبا کاملی در بهار بازگشایی کرده، اما هنوز هم بیشتر مسافران خارجی اجازه ورود به این کشور را ندارند.

شرایط اخذ ویزای الکترونیکی جدید در قالب فرمانی که نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه منتشر کرد، اعلام شد.

انتظار می‌رود با باز شدن مرزها، سیستم ویزای الکترونیکی صنعت گردشگری روسیه را که از زمان اعمال محدودیت‌های همه گیری در اواخر ماه مارس حداقل 7 میلیارد دلار ضرر کرده، تقویت کند.

چه افرادی واجد شرایط هستند؟

شهروندان 52 کشور از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، چین، هند، مکزیک، عربستان سعودی، ترکیه و ژاپن. دارندگان ویزای الکترونیکی می‌توانند با هدف گردشگری، تجارت و فعالیت های انسان‌دوستانه و نیز دلایل شخصی مانند دیدار با اقوام یا دوستان روسی خود وارد روسیه شوند.

چگونه ویزا بگیریم؟

مسافران واجد شرایط قادر خواهند بود در وب سایت مخصوص یا برنامه موبایلی که وزارت خارجه روسیه راه‌اندازی کرده، درخواست ویزا بدهند.

از متقاضیان خواسته خواهد شد فرم مخصوصی را تکمیل کنند، عکس و اسکن گذرنامه خود را بارگذاری کنند و 40 دلار را به عنوان کارمزد بپردازند. کودکان زیر شش سال مشمول پرداخت کارمزد نمی‌شوند.

متقاضیان ویزای الکترونیکی نیازی به ارائه دعوت‌نامه ندارند، بلکه اثبات محل اقامت یا رزرو بلیط کفایت می‌کند.

فرآیند صدور ویزا چه مدت طول می‌کشد؟

بررسی درخواست‌ها در کمتر از 4 روز انجام می‌شود.

اعتبار این ویزاها تا 60 روز پس از صدور خواهد بود.

ویزای الکترونیکی یک بار ورود به مسافران خارجی امکان می‌دهد حداکثر تا 16 روز در روسیه اقامت داشته باشند. بازدیدکنندگان بایستی برای هر بار ورود به روسیه ویزای جدیدی بگیرند.

چه فرآیندی در مرز طی می‌شود؟

دارندگان ویزای الکترونیکی می‌توانند از طریق 29 گذرگاه مرزی از جمله فرودگاههای بین‌المللی مسکو، سن پترزبورگ، یکاترینبورگ، کازان، کراسنودار و نووسیبیرسک وارد روسیه شوند. مسافران باید نسخه چاپی ویزای الکترونیکی خود و نیز گذرنامه معتبری را در بازرسی مرزی ارائه دهند.

منبع: Russia introduces new e-visa for citizens of 52 countries

نوشته های مشابه
  • ویزای الکترونیک

    ویزای الکترونیک یکی از روش‌های به نسبت آسان برای سفرکردن به بعضی مقصدهای توریستی در جهان است. این نوع ویزا و سفر به کشورهای با ویزای الکترونیکی، مورد استقبال بسیاری از گردشگران ایرانی‌ست. شاید دلیل اصلی این استقبال آسان بودن مراحل صدور آن در مقایسه با سایر انواع ویزا باشد.

  • کشورهای آسیایی با ویزای فرودگاهی

    ویزای فرودگاهی نوعی از ویزاست که امکان سفر به کشورهای مختلف را به نسبت زیادی آسان کرده است. بعضی کشورها در آسیا وجود دارند که با امکان صدور ویزای فرودگاهی، امکان سفر را برای گردشگران بین‌المللی و ازجمله ایرانی‌ها فراهم ساخته‌اند.

  • کشورهای با ویزای الکترونیک برای ایرانیان

    کشورهای زیادی در جهان وجود دارند که سفر به آنها الزامات سفت و سخت دریافت ویزای توریستی را نمی‌خواهد و می‌توان برای بازدید از دیدنی‌های آنها با ویزای الکترونیکی اقدام کرد. لیست کشورهای با ویزای الکترونیک برای ایرانیان را در یومگ بخوانید!

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز