ورود
The Natural History Museum
جاذبه های گردشگری در اروپا که بیشترین سازگاری را با محیط زیست دارند

فهرست جاذبه های سازگار با محیط زیست در اروپا

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

موزه تاریخ طبیعی لندن بالاترین امتیازات گواهی‌نامه سازگاری با محیط زیست را کسب کرد، جاذبه گردشگری که بیشترین توجه را نسبت به تاثیرش بر محیط زیست دارد.

فکر می‌کنید در دنیایی که باید تولید زباله را کاهش دهیم، از منابع انرژی تجدیدپذیر استقبال کنیم و اثر کربن را به حداقل برسانیم، کدام‌یک از جاذبه‌های گردشگری اروپا از همه بیشتر نسبت به محیط زیست پایدار متعهد است؟

تیم انرژی یوسویچ 27 مورد از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را بررسی و بر اساس میزان پایبندی به گواهی‌نامه سازگاری با محیط زیست مانند کاهش مصرف آب، انتشار گازهای گلخانه‌ای، سفر پایدار، تلاش برای بازسازی طبیعت و انرژی‌های تجدیدپذیر رتبه‌بندی کرده است. این‌ها فهرست متعهدترین جاذبه‌های گردشگری اروپا نسبت به محیط زیست پایدار است که از بهترین تا بدترین طبقه‌بندی شده است:

موزه تاریخ طبیعی لندن- 44 از 60

برج ایفل- 42.5

دیزنی لند پاریس- 42

پارک موضوعی افتلینگ- 39

واتیکان- 37

پارک تیوولی- 36.5

برج آلتون- 35.5

پارک موضوعی لگولند ویندسور- 32

گالری ملی- 31.5

برج لندن- 26.5

موزه بریتانیا- 25.5

چشم لندن- 17

کلیسای خانواده مقدس- 16

موزه تاریخ طبیعی لندن بالاترین امتیازات گواهی‌نامه سازگاری با محیط زیست را کسب کرد، جاذبه گردشگری که بیشترین توجه را نسبت به تاثیرش بر محیط زیست دارد. این موزه در سال 2019 به طور موفقیت‌آمیزی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را تا 5 درصد كاهش داد که باعث شد اثر کربن آن نیز به 10139 تن برسد.

این موزه مجهز به یک مرکز تولید همزمان انرژی و حرارت است که بیشتر انرژی مورد استفاده موزه را تولید می‌کند و از زمان نصب از انتشار بیش از 15000 تن دی‌اکسید کربن جلوگیری کرده است.

برج معروف ایفل که ارتفاع آن به 300 متر می‌رسد، در سال‌های اخیر برای پایدارتر شدن آگاهانه تلاش کرده است. این جاذبه معروف پاریس با امتیاز 42.5 در رتبه ششم جدول محیط زیست دوست‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا قرار گرفته است.

این جاذبه معروف معماری دو توربین دارد که در طبقه پایین برج نصب شده و می‌تواند سالانه 10000 کیلووات ساعت برق تولید کند. چراغ های ال.ای.دی و یک صفحه جاذب حرارت خورشید نیز برای تأمین آب گرم در داخل برج نصب شده‌اند.

منبع: Europe’s most eco-friendly tourist attraction revealed

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز