ورود
Memorandum between Unwto and Fao
توسعه گردشگری برای رشد مناطق روستایی

همکاری سازمان جهانی گردشگری و فائو در زمینه توسعه گردشگری

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل (FAO) تفاهم نامه‌ای را امضا کرده‌اند که بر اساس آن این دو نهاد برای پیشبرد اهداف مشترک مرتبط با رشد پایدار و مسئولانه گردشگری روستایی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

از آغاز بحران کنونی، سازمان جهانی گردشگری در زمینه رهبری نحوه واکنش این بخش به اثرات کووید-19 که در حال حاضر بر احیای گردشگری بین‌المللی معطوف است، با دیگر نهادهای سازمان ملل همکاری نزدیکی داشته است. در روز جهانی گردشگری 2020 که با موضوع ویژه گردشگری و توسعه روستایی در سراسر دنیا برگزار شد، از این تفاهم‌نامه جدید رونمایی شد. بر اساس این توافق‌نامه، سازمان جهانی گردشگری و سازمان غذا و کشاورزی چارچوبی برای همکاری بیشتر، به ویژه در زمینه به اشتراک‌گذاری دانش و منابع، ایجاد خواهند کرد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری گفت: «این تفاهم‌نامه که بین سازمان جهانی گردشگری و سازمان غذا و کشاورزی به امضا رسیده، بر طبیعت گردشگری در پیوند دادن بخش‌های مستقل و اهمیت همکاری در هر سطحی برای اطمینان از کارکرد این بخش برای همه تأکید می‌کند. گردشگری و کشاورزی، هر دو شاهرگ حیاتی برای جوامع سراسر دنیا هستند. این توافق در زمان بسیار مناسبی صورت می‌گیرد، زیرا ما سال 2020 را به‌عنوان سال تجلیل از نقش گردشگری در رشد مناطق روستایی نام‌گذاری کردیم. این نام‌گذاری موضوع روز جهانی گردشگری نیز بود که این هفته آن‌را با تاکید بر نقش گردشگری در ایجاد فرصت برای جوامع روستایی و احیای شرایط اقتصادی و اجتماعی آنها برگزار کردیم».

مقاوم‌سازی، نوآوری و فرصت در جوامع روستایی

هدف اصلی از این همکاری افزایش مقاومت جوامع روستایی در برابر شوک‌های اجتماعی و اقتصادی از طریق رشد گردشگری و پایدارتر و فراگیرتر کردن آن است. در شبکه‌های میراث کشاورزی مهم جهانی فائو موسوم به (GIAHS)، صنعت گردشگری با بکارگیری زنان و جوانان و سهیم‌کردن آن‌ها در رشد اقتصادی، هدایت‌کننده اصلی مسئله برابری است. همچنین، گردشگری حافظ میراث غنی فرهنگی و معرف بسیاری از جوامع حاضر در شبکه‌های میراث کشاورزی مهم جهانی فائو است، که به‌عنوان مثال با زنده نگه‌ داشتن فرهنگ عامیانه و دیگر سنت‌ها برای نسل‌های آینده به حفظ آن کمک می‌کند.

در حرکتی رو به جلو، در این تفاهم‌نامه سازمان جهانی گردشگری و فائو با هم همکاری خواهند کرد تا برنامه‌ای را برای همکاری در زمینه‌های خاص‌تری شکل دهند. همانطورکه در این توافق‌نامه ذکر شده است، اولویت‌های اصلی شامل تشویق به کارآفرینی در جوامع روستایی، به‌ویژه در میان جوانان و زنان، با هدف امکان دسترسی آن‌ها به بازارهای محلی و جهانی محصولاتشان است. اولویت‌های دیگر آموزش و مهارت‌آموزی به‌منظور ایجاد فرصت در بخش گردشگری برای جوامع را دربر می‌گیرد.

منبع: UNWTO AND FAO TO WORK TOGETHER ON DEVELOPING TOURISM FOR RURAL DEVELOPMENT

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز