ورود
Mandating the Covid 19 vaccine for international travelers

مسافران بین المللی خود را برای واکسن کووید 19 آماده کنند!

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

برخی از کشورهای در سراسر دنیا اعلام کرده‌اند که مسافران باید قبل از سفر به کشور مقصد در برابر کووید-19 واکسینه شوند و این تعداد همچنان رو به افزایش است.

به گزارش آسوشیتدپرس، مقامات بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا، کانتاس، اعلام کرده‌اند که با در دسترس قرار گرفتن سراسری واکسن ویروس کرونا، مسافران باید قبل از سفر به این قاره جزیره‌ای یا قبل از خروج از آن واکسینه شوند.

بنا به گفته آلن جویس، مدیر اجرایی کانتاس، این شرکت هواپیمایی در حال حاضر در تلاش برای دستیابی به راهی است تا از طریق فرآیندهای کامپیوتری اطمینان یابد مسافران واکسن درخواستی مقصد مورد نظرشان را دریافت کرده‌اند.

جویس در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهار داشت: "ما در حال تغییر قوانین و مقررات خود هستیم تا بتوانیم در حمایت از مسافران بین‌المللی خود اعلام کنیم که از افراد خواهیم خواست قبل از سوار شدن به هواپیما واکسن بزنند."

کانتاس تنها شرکت هواپیمایی نیست که در حال کار برای تغییر قوانین و مقررات خود است. همزمان، بزرگترین شرکت هواپیمایی کره جنوبی، کورین ایر نیز روز سه شنبه اعلام کرد ازآنجائی‌که "احتمالا دولت‌ها واکسیناسیون را به عنوان شرط برداشتن محدودیت‌های قرنطینه برای مسافران ورودی الزامی می‌کنند، این شرکت هواپیمایی نیز واکسیناسیون را الزامی خواهد کرد."

سخنگوی هواپیمایی کره جنوبی، جیل چونگ، گفت: هرگونه تغییر در قوانین غربالگری یا واکسیناسیون در هماهنگی با دولت‌های محلی صورت خواهد گرفت.

مقامات سازمان هواپیمایی نیوزیلند نیز مواضع چونگ را تکرار کردند، به طوری که ایر نیوزلند اعلام کرد: "در نهایت، این دولت‌ها هستند که تعیین می‌کنند بازگشایی مرزها در چه زمان و شرایطی مناسب است و ما همچنان درحال همکاری نزدیک با مقامات دولتی در این خصوص هستیم."

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی در حال تست برنامه موبایلی "کامن پاس" هستند که مورد تایید مجمع جهانی اقتصاد قرار گرفته است. این مجمع در نظر دارد چارچوب استانداردی را برای شرکت‌های هواپیمایی تهیه کند تا بر اساس آن نتایج آزمایش ویروس کرونای مسافران را ارزیابی کنند. یاتا نیز اعلام کرده است در حال کار بر روی برنامه موبایلی کارت سفر کووید-19 است که به مسافران هوایی کمک می‌کند مدارک کووید خود را در کمترین زمان ممکن در فرودگاه ها ارائه کنند.

چانگ گفت: "با نزدیک شدن جهان به عرضه واکسن‌ ویروس کرونا و نیز لزوم ارائه نتایج منفی آزمایش کووید برای رفع محدودیت قرنطینه مسافران در کشورهای سراسر دنیا، شرکت‌های هواپیمایی نیز نیاز به سیستم کارآمدی برای بررسی واکسیناسیون و آزمایش‌های مسافران را احساس می‌کنند."

منبع: Some International Travelers May Be Required To Get COVID-19 Vaccine Before Flying

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز