ورود
Is it worth flying in a corona?

وسوسه مسافران توسط ایرلاین ها در زمان همه گیری ویروس کرونا

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

نرخ‌های استثنایی بلیط هواپیما و صندلی‌های خالی فراوان مسافران را به بازگشت به آسمان‌ها ترغیب می‌کند- اما انتظار می‌رود این مسیر اندکی متلاطم باشد.

بهار امسال، شرکت‌های هواپیمایی بیشتر ناوگان خود را زمین‌گیر کردند و بیش از 90 درصد برنامه‌های خود را کاهش دادند. حتی در آن زمان، بسیاری از هواپیماها تقریباً خالی پرواز می‌کردند. به گفته سیریوم، شرکتی که تحولات این بخش را بررسی می‌کند، تا ماه ژوئیه، شرکت‌های مسافربری ایالات متحده بخشی از تجارت قبل از همه‌گیری خود را بازیابی کرد‌ند و به‌طور متوسط حدودا 50 درصد از ظرفیت پروازها پر بوده است. شرکت‌های هواپیمایی همچنان در تنگناهای مالی شدیدی به‌سر می‌برند، اما مسافران ماسک‌پوش که همچنان به پروازکردن ادامه می‌دهند، فضای کافی برای دراز کشیدن (حتی در ارزان‌ترین صندلی‌ها)، به علاوه‌ی فرودگاه‌های خلوت، هواپیماهای بسیار تمیز و فضای بار بسیار جاداری در بالای سرشان، پیدا کرده‌اند.

به لطف تقاضای محدود، بلیط هواپیما نسبت به سال‌های گذشته مقرون‌به‌صرفه تر شده است، چنان‌که بلیط پروازهای داخلی یک‌‌طرفه از 24 دلار شروع می‌شود. دیگر بلیط‌های ارزان، با وجود محدودیت‌های مرزی همواره درحال تغییر، پرواز رفت و برگشت نیویورک به پاریس با قیمت 227 دلار (در تاپ‌ایر پرتغال) و سفرهای رفت و برگشت از ایالات متحده به ملبورن با قیمت ناباورانه 353 دلار (در ایر کانادا) را دربرمی‌گیرد. به گفته جنی بلومنتال، متخصص حمل‌و‌نقل هوایی در شرکت خدمات مشاوره PwC، اما ممکن است قیمت به تنهایی برای پرواز دوباره مردم کافی نباشد. طبق نظرسنجی PwC، از هر پنج مسافر، دو نفر مایل هستند برای اطمینان از حفظ فاصله فیزیکی در پرواز بعدی خود هزینه بیشتری پرداخت کنند.

شرکت‌های هواپیمایی این نکته را موردتوجه قرار داده‌اند، بطوری‌که هواپیمایی دلتا ظرفیت کابین‌های اقتصادی را در طول سپتامبر به حداکثر 60 درصد محدود کرده است و صندلی‌های میانی را تا اوایل ژانویه می‌بندد. شرکت یونایتد نیز امکان تغییر برنامه‌های مسافران پروازهایی که بیش از 70 درصد ظرفیت آن‌ها پر شده باشد را، به صورت رایگان فراهم می‌آورد. (اخیراً تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده از تغییر قیمت بسیاری از پروازهای داخلی چشم‌پوشی کرده‌اند.) باب موریس از شرکت سیریوم، می‌گوید: «اما این انعطاف‌پذیری ممکن است دوام نیاورد«. «با افزایش رزروها، شرکت‌های هواپیمایی به پروازهای کمتر با بار بیشتر روی خواهند آورد»، به عبارت دیگر مسافران بیشتری را در هر هواپیما جا خواهند داد.

همانطورکه جولیا سیلز، نویسنده مقیم لس‌آنجلس، به تازگی افشا کرده است، یکی از روش‌های انجام این کار کاهش پروازهای بدون توقف و بازگشت به یک مدل قطب و‌‌ اقمار (هاب و اسپوک) است که مسافران را به فرودگاه‌های بزرگ هدایت می‌کند. او بهار امسال برای عروسی برادرش از خانه به کنتاکی پرواز کرد. درحالی‌که بلیط او از لس‌آنجلس به لکسینگتون در خطوط هوایی آمریكا تقریباً نصف هزینه‌ای بود كه قبلا پرداخت می‌كرد، توقفی طولانی‌تر از حد معمول در دالاس داشت، درحالی‌که بسیاری از رستوران‌ها و مغازه‌های فرودگاه این شهر تعطیل بودند. او به یاد می‌آورد که خدمات برنامه سفر 250 دلاری او بسیار اندک بوده است. تنها یک بطری آب و مقداری آجیل ذرت. با این وجود، او از این سفر لذت برده است: «قیمت به تنهایی یک امتیاز بود».

منبع: Airlines Are Luring Travelers Back With Cheap Fares and Empty Seats

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز