ورود
بلیط هواپیما گران شد

بلیط هواپیما باز گران شد!

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

از ۱۳ دی سال جاری براساس قانون مالیات ارزش افزوده، بلیط هواپیما مشمول مالیات ارزش افزوده خواهد شد و شرکت‌های هواپیمایی براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مکلفند ۹ درصد مالیات ارزش افزوده دریافت و به سازمان امور مالیاتی پرداخت کنند.

مقصود اسعدی سامانی، اظهارداشت: باتوجه به اینکه در قانون مذکور عوارض شهرداری برروی بلیط هواپیما پیش‌بینی نشده و بخشی از ۹ درصد مالیات برارزش افزوده به‌عنوان سهم شهرداری منظور می‌شود، لذا با حذف‌شدن عوارض شهرداری از ۱۳ دی‌ماه ۴ درصد به قیمت بلیط پروازهای داخلی و ۹ درصد به قیمت بلیط پروازهای خارجی به‌عنوان مالیات برارزش افزوده اضافه خواهد شد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: تاکید می‌کنم که مالیات برارزش افزوده دریافتی از مسافر به جیب ایرلاین نمی‌رود و مستقیماً باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت شود و شرکت‌ها در راستای تدبیر دولت محترم برای کاهش هزینه سفرهای هوایی با مذاکراتی که با سازمان هواپیمایی کشوری برای ارائه تسهیلات و تخفیفات داشته‌اند از اول آذر ماه حدود ۱۵% نرخ‌های خود را کاهش دادند و سقف نرخ جدید مسیرهای مختلف پروازی تعیین و همه شرکت‌ها از اول آذر سقف‌های نرخی جدید را رعایت می‌کنند.

وی افزود: تصویب قوانین برای وضع عوارض‌های مختلف برروی بلیط یا مالیات برارزش افزوده عملاً موجب افزایش قیمت بلیط می‌شود و ایرلاین‌های کشور بدون اینکه نفعی ببرند مأمور وصول عوارض‌های مختلف برای برخی از دستگاه‌های کشور شده‌اند.

منبع: فارس

برای اطلاع از جدیدترین محدودیت‌های سفر در کرونا، کلیک کنید.

سفر به استانبول برای تفریحات تپلخرید بلیط هواپیما

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • بازگشایی سفر به ژاپن و چین

    ژاپن و چین در اولین مذاکرات مقامات رده بالای دو کشور از زمان انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن در ماه سپتامبر، برای شروع دوباره سفرهای تجاری در ماه جاری و ادامه گفتگوها درباره جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی به توافق دست یافتند.

  • آغاز به‌کار سفرهای هوایی هند

    پرادیپ سینگ کارولا، رئیس سازمان هواپیمایی داخلی هند، ضمن سخنرانی در وبیناری با موضوع "چشم‌انداز پیش‌ روی صنعت هواپیمایی و گردشگری" که به میزبانی اتحادیه انجمن‎های گردشگری و مهمان‌یاری هند برگزار شد، اظهار داشت: "حدود 65 درصد از سفرهای هوایی داخلی به میزان قبل از همه‌گیری کووید-19 بازگشته و اکنون باید طرحی را برای احیای صنعت گردشگری تهیه کنیم."

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز