ورود
airtaxi

آیا تاکسی هوایی برقی جدید می تواند آینده سفر را شکل دهد؟

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

شرکت آلمانی ولوکوپتر از جدیدترین نمونه اولیه خود تاکسی هوایی برقی در فرودگاهی در نزدیکی پاریس رونمایی کرد.

طراحان این خودروی پرنده که به عنوان یک روش حمل‌و‌نقل در آینده شناخته می‌شود، می‌گویند که ولوکوپتر، تاکسی پرنده بدون راننده، انقلابی در نحوه سفرمان در شهرها ایجاد خواهد کرد.

این هواپیماکه به ای‌وتول eVTOL (پروازو فرود عمودی با برق) معروف است، برای حمل و نقل مردم در شهرها و فضاهای شهری طراحی شده است.

این هواپیما با 9 باتری برقی کار می کند و می تواند یک خلبان و یک مسافر را حمل کند.

برد این هواپیما 35 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 110 کیلومتر خواهد بود.

ولوکوپتر از ژوئن 2021 در فرودگاه پونتویسه در نزدیکی شهر سرژی، در 35 کیلومتری غرب پاریس آزمایش خواهد شد.

مقامات پاریس امیدوارند در صورت موفقیت‌آمیز بودن آزمایش‌ها، نمونه اولیه را برای پروازهای نمایشی در طول بازی های المپیک 2024 پاریس آماده کنند.

منبع: ?Could new electric 'air taxi' be the future of travel

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز