ورود
Discontinued ticket sales for flights from London to Tehran
در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

بلیط پروازهای انگلیس را نخرید/ لغو مجوز ایرلاین‌های متخلف

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

در حالی که پروازهای بین ایران و انگلیس فعلا و به دلیل شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این کشور لغو شده برخی ایرلاین‌های خارجی از طریق آژانس‌های مسافرتی بلیط این پروازها را می‌فروشند اما مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری می‌گویند: از مردم می‌خواهیم این بلیط‌ها را خریداری نکنند چرا که هیچ پرواز مستقیم و غیرمستقیمی از لندن اجازه ورود به ایران را ندارد و اگر ایرلاینی در این زمینه تخلف کند، مجوزش باطل می‌شود.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته و در پی انتشار خبر شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان همه کشورها ارتباط‌شان را با این کشور محدود کرده و پروازهایشان را نیز به این کشور تعلیق کردند تا بتوانند مردم خود را از این ویروس جهش یافته محافظت کنند.

در همین راستا پروازهای ایران به مقاصد مختلف انگلستان و بالعکس نیز به دلیل همین مسئله و در پی درخواست و مکاتبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دو هفته تعلیق شد اما به نظر می‌رسد برخی سایت‌های فروش بلیط اینترنتی و آژانس‌های مسافرتی نمی‌خواهند به این مصوبه و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده پایبند باشند چرا که در این سایت‌ها همچنان بلیط تهران-لندن و لندن-تهران برای این هفته فروخته می‌شود.

تورج دهقان زنگنه –رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در این باره به ایسنا گفت: این اقدام آژانس‌های مسافرتی تخلف است و قطعا با آن‌ها برخورد خواهیم کرد اما مسئله اینجاست کشورهای بسیاری پروازهایشان را به لندن قطع کرده‌اند که به عنوان مثال به ترکیه و امارات می‌توان اشاره کرد و مشخص نیست چرا آژانس‌ها بلیط پرواز در این مسیرها را از طریق ایرلاین این کشورها می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله شبیه همان زمانی می‌شود که ترکیه پروازش به ایران را تعلیق کرده بود و برخی اقدام به فروش بلیط کردند و مردم هم با وجود اینکه سازمان هواپیمایی اعلام کرده بود پروازی وجود ندارد بلیط‌های استانبول را خریداری کردند. نهایتا مردم ماندند و مطالباتشان از این ایرلاین‌ها یا آژانس‌های مسافرتی.

وی افزود: از مردم می‌خواهیم بلیط پروازهای لندن را فعلا خریداری نکنند تا چنین تخلفاتی سبب ضرر و زیان آن‌ها نشود.

ابولقاسم جلالی –معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- نیز در این باره به ایسنا گفت: وقتی مسافری با ایرلاین‌های خارجی و یک توقف از لندن به تهران میاید باید از دو کشور مبدا اولیه و نهایی بوردینگ پس داشته باشد اما ما اعلام کرده‌ایم که به آن‌ها بوردینگ پس نمی دهیم امروز نیز توصیه‌های لازم صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه فعلا و تا برقرار بودن پروتکل‌های اعلام شده، هیچ مسافری حتی در صورت خرید بلیط هواپیما نمی‌تواند به ایران سفر کند، افزود: نمی‌توانیم ۱۶۰۰ آژانس داریم و تعداد بسیاری به صورت آنلاین بلیط می‌فروشند و بارها به آن‌ها گفته‌ایم که نباید این کار را انجام دهند چرا که هیچ مسافری تا اطلاع ثانوی نمی‌تواند از انگلستان به ایران بیاید و با ایرلاین‌های خارجی متخلف برخورد کرده و مجوزهای آن‌ها را باطل می‌کنیم.

جلالی ادامه داد: حتی اگر مسافری به صورت غیر مستقیم قصد خرید بلیط و سفر به ایران را دارند بدانند که اجازه ورود به کشور را ندارند و دوم اینکه حتی اگر مسافری از انگلیس به کشوری دیگر پرواز کند و از آن کشور پس از چند روز قصد ورود به ایران را داشته باشند، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته به محض ورود به کشور و شناسایی قرنطینه شده و از او تست و آزمایش دریافت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • کاهش 70 درصدی گردشگری

    محدودیت‌های ایجاد شده در بخش سفر در واکنش به همه‌گیری کووید-19، همچنان خسارات شدیدی را به گردشگری بین‌المللی وارد می‌کند، بطوریکه بنا به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود مسافران بین‌المللی در هشت ماه اول سال 2020 کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

  • اولین هواپیمای سفارشی قطر

    شرکت هواپیمایی قطر به عنوان شریک و شرکت هواپیمایی رسمی فیفا، از هواپیمای بوئینگ 777 خود که آرم مخصوص جام جهانی فیفا 2022 قطر روی آن نقش بسته، رونمایی کرد تا شروع دوره دو ساله تا آغاز مسابقات در 21 نوامبر 2022 را جشن بگیرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز