ورود
Cyprus is the first country to be vaccinated for travelers

قبرس، نخستین کشوری که مسافران واکسینه شده را بدون محدودیت می‌پذیرد

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

قبرس به عنوان نخستین کشوری که مسافران واکسینه شده را از محدودیت‌های قرنطینه و آزمایش منفی ویروس کرونا معاف می‌کند، معرفی شد. این جزیره، که در ماه اکتبر از لیست کریدور سفر انگلیس حذف شده بود، اعلام کرده قوانین جدیدی را از مارس 2021 اعمال خواهد کرد.

وزیر حمل و نقل قبرس، یانیس کاروسوس، اظهار داشت: "تمامی مسافران ورودی که مدارکی دال بر واکسینه شدن خود داشته باشند، دیگر لازم نیست آزمایش منفی ویروس کرونا را ارائه دهند." وی در ادامه گفت: "انتظار می‌رود برنامه عملیاتی جدید، منافع شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای بیشتر به قبرس، بهبود وضعیت ارتباطات هوایی و افزایش تردد مسافران را تقویت کند."

این بیانیه بخشی از برنامه جدیدی است که کشورها را بر اساس میزان خطر و قوانین ورودی به چهار گروه سبز، نارنجی، قرمز و خاکستری تقسیم‌بندی می‌کند.

انگلیس در حال حاضر در گروه B قرار دارد، که طبق برنامه جدید جزو کشورهای نارنجی است. طبق قوانین فعلی تمام مسافران ورودی از انگلیس ملزم به ارائه آزمایش کووید منفی خواهند بود و انگلیس نیز دو هفته قرنطینه اجباری را برای هر فردی که قصد خروج از این کشور دارد، اعمال خواهد کرد.

مسافران واکسینه نشده باید همچنان محدودیت‌های سفر به قبرس را رعایت کنند. قبرس محدودیت آزمایش منفی ویروس کرونا را برای مسافران واکسینه شده متوقف خواهد کرد. در ادامه اطلاعیه شرکت هواپیمایی کانتاس آمده که با اجرایی شدن این برنامه در مقیاس گسترده، تنها مسافران واکسینه شده اجازه پرواز خواهند داشت.

این واکسن که از هفته آینده به طور گسترده برای کارکنان بخش سلامت و آسایشگاه‌های انگلیس ارائه خواهد شد، امیدهایی را در صنعت سفر به وجود آورده است. با این وجود، دیگر کشورها هنوز توضیحی مبنی بر این که واکسن چه تاثیری بر تغییر محدودیت‌های سفرشان خواهد داشت، ارائه نکرده‌اند و انتظار می‌رود بسیاری از این کشورها همچنان به اعمال محدودیت‌های آزمایش منفی کووید یا قرنطینه مسافران ادامه دهند.

منبع: Cyprus first country to allow vaccinated travellers to avoid travel restrictions

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • بازگشایی سفر به ژاپن و چین

    ژاپن و چین در اولین مذاکرات مقامات رده بالای دو کشور از زمان انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن در ماه سپتامبر، برای شروع دوباره سفرهای تجاری در ماه جاری و ادامه گفتگوها درباره جزایر مورد مناقشه در دریای چین شرقی به توافق دست یافتند.

  • آغاز به‌کار سفرهای هوایی هند

    پرادیپ سینگ کارولا، رئیس سازمان هواپیمایی داخلی هند، ضمن سخنرانی در وبیناری با موضوع "چشم‌انداز پیش‌ روی صنعت هواپیمایی و گردشگری" که به میزبانی اتحادیه انجمن‎های گردشگری و مهمان‌یاری هند برگزار شد، اظهار داشت: "حدود 65 درصد از سفرهای هوایی داخلی به میزان قبل از همه‌گیری کووید-19 بازگشته و اکنون باید طرحی را برای احیای صنعت گردشگری تهیه کنیم."

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز