ورود
The plight of airlines and the possibility of their bankruptcy

احتمال ورشکستگی 50 درصد از شرکت‌های هواپیمایی در عرض 3 سال

زمان برای مطالعه 4 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

کووید-19 راه‌های حمل و نقل را به کلی تغییر داده است. همه‌گیری، با ایجاد موانعی از جمله عبور پرخطر از مرزها، خطرات قرنطینه و لغو پروازها، انجام پروازها را بسیار پیچیده‌تر می‌کند.

با توجه به ورشکستگی بیش از 40 شرکت هواپیمایی در سال 2020، متاسفانه باید پذیرفت که نابودی اکثر این شرکت‌ها یک سناریو واقع‌بینانه است. به عنوان مثال، ترافیک پروازهای بین‌المللی فرانسه 88 درصد کاهش داشته است. سایت‌هایی مانند کایاک که در زمینه فروش بلیط هواپیما فعالیت دارند نیز به لطف استارت‌آپ فرانسوی کومبو شروع به فروش بلیط قطار کرده‌اند.

فاجعه درازمدت در انتظار سفرهای هوایی

کووید-19 روش‌های حمل و نقل را به کلی تغییر داده است. همه‌گیری، با ایجاد موانعی از جمله عبور پرخطر از مرزها، خطرات قرنطینه و لغو پروازها، انجام پروازها را بسیار پیچیده‌تر می‌کند. اگرچه شرکت‌های هواپیمایی از کمک‌های مالی بسیاری برخوردار شده‌اند، اما پیش از این، بیش از 40 شرکت هواپیمایی در سال 2020 اعلام ورشکستگی کردند که نیمی اروپایی بودند. لیستی که روز به روز طولانی‌تر می‌شود و اغلب بیکاری هزاران نفر را به دنبال دارد. این تعداد نشان می‌دهد بیش از 10 درصد از 290 شرکت مورد تایید یاتا در کمتر از یک سال ورشکست شده‌اند.

با این حال، بحران اخیر باعث افزایش آگاهی بسیاری از جهانگردان نسبت به پیامدهای زیست محیطی سفر نیز شده است، به طوری که مشارکت فعالی در گسترش جلسات کاری خانگی و ویدئویی داشته‌اند. تمامی این تغییرات رفتاری بسیار زمانبر است. تردد هوایی دیگر به میزان گذشته بازنخواهد گشت و با اعداد و ارقام موجود، 50 درصد از شرکت‌های هواپیمایی طی 3 سال ورشکسته خواهند شد.

چطور می‌توان با وجود فروش بلیط هواپیما با شرایط جدید سازگار شد؟

از بین تغییرات صورت گرفته در این بخش می‌توان به وب‌سایت آمریکایی کایاک که در حال وفق دادن پیشنهادات فروش خود با شرایط موجود است، اشاره کرد. این سایت که امکان مقایسه پروازها را فراهم می‌کند، به تازگی در بخش جستجو و رزرو "قطار" نیز شروع به فعالیت کرده است. کاربران کایاک هم‌اکنون می‌توانند بلیط قطار و اتوبوس را از طریق پلتفرم کومبو پیدا کنند. امکان جدید کایاک در ارائه بلیط قطار برای سفرهای بین پاریس- تولوز ، پاریس- مارسی یا پاریس- بوردو که قطار و هواپیما دو وسیله حمل و نقل رقیب در این مقاصد هستند، و نیز برای سفرهای کوتاه‌تر مناسب است.

کومبو تامین‌کننده بلیط قطارهای اروپایی است

استارت‌آپ کومبو تاییدیه نهادهایی مانند شرکت ملی راه‌آهن فرانسه، و نیز فناوری ارائه بلیط قطار در دیگر سایت‌ها را دارد.

به گفته متئو مارکوئنت، از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت کومبو: "عجیب است که میزان فروش ما در سال 2020 نسبت به سال 2019 دو برابر شده است. بسیاری از سایت‌های رزرو پرواز و هتل به فروش بلیط قطار توجه نشان داده‌اند. شاهدیم که فرانسوی‌ها می خواهند سفر ایمن‌تری داشته باشند و زیاد از خانه خود دور نشوند."

شرکت کومبو که پیش از این به واسطه‌ی قطارهای تندرو تالیس یا یورواستار ارائه‌دهنده خطوط راه‌آهن بین‌المللی بود، در حال حاضر در حال افزایش دامنه فعالیت‌های خود در قاره اروپا است. استدلالی که به نظر می‌رسد ابر جستجوگر کایاک را وسوسه کرده است.

منبع: 50% of airlines could disappear within 3 years

نوشته های مشابه
  • عوارض خروج از کشور در سال 1403

    همه مسافرانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، فارغ از سن‌وسال و مقصد، باید عوارض خروج از کشور بپردازند وگرنه اجازه گذشتن از مرز را نخواهندداشت.

  • کاهش 70 درصدی گردشگری

    محدودیت‌های ایجاد شده در بخش سفر در واکنش به همه‌گیری کووید-19، همچنان خسارات شدیدی را به گردشگری بین‌المللی وارد می‌کند، بطوریکه بنا به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود مسافران بین‌المللی در هشت ماه اول سال 2020 کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

  • اولین هواپیمای سفارشی قطر

    شرکت هواپیمایی قطر به عنوان شریک و شرکت هواپیمایی رسمی فیفا، از هواپیمای بوئینگ 777 خود که آرم مخصوص جام جهانی فیفا 2022 قطر روی آن نقش بسته، رونمایی کرد تا شروع دوره دو ساله تا آغاز مسابقات در 21 نوامبر 2022 را جشن بگیرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز