ورود
An important step for smart travel
معاون توسعه مدیریت و امور مجلس:

استعلام سوابق پزشکی در سامانه «جانا»؛ اولین گام برای سفر هوشمند

زمان برای مطالعه 3 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، از ۱۷هزار ثبت‌نام انجام شده در سامانه جانا خبر داد و گفت: استعلام کدملی افراد و بررسی پرونده پزشکی‌ مسافران توسط تأسیسات گردشگری در این سامانه، اولین گام برای سفر هوشمند است.

به گزارش ایرنا محمد خیاطیان گفت: گردشگری هوشمند از سوی معاون گردشگری کشور در مهرماه ۹۹ مطرح شد. در همین راستا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سامانه ای را برای بارگذاری اطلاعات تأسیسات گردشگری و گردشگران طراحی کردیم.

خیاطیان خبر داد: تاکنون ۱۷هزار ثبت‌نام در جانا انجام شده است. در این سامانه گزینه‌ای برای استعلام کدملی افراد طراحی شده که وضعیت پرونده پزشکی‌ آنها توسط تأسیسات گردشگری بررسی می‌شود.

هتل‌ها، پرونده پزشکی مسافران را قبل از پذیرش بررسی می‌کنند و در صورت داشتن سابقه بیماری کرونا از پذیرش فرد جلوگیری می‌شود. در واحدهای حمل‌ونقل، اماکن تاریخی هم این سوابق بررسی انجام می‌شود که افراد با خیال آسوده سفر کنند.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی بررسی سوابق پزشکی را اولین قدم در خصوص سفر هوشمند عنوان کرد و افزود: در آینده با استفاده از این سامانه برای محورهای پرازدحام گردشگری کشور هم برنامه‌ریزی می‌کنیم و از این سامانه برای مدیریت مراجعه‌کنندگان به اماکن تاریخی و جلوگیری از ازدحام در این اماکن استفاده خواهیم کرد.

خیاطیان با بیان این‌که خدمات یادشده توسط بخش حاکمیتی در اختیار بخش خصوصی گذاشته شده است، ادامه داد: تأسیسات گردشگری که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند می‌توانند عضو این سامانه شوند و این خدمات را با عنوان سفر هوشمند دریافت کنند.

پس از همه‌گیری کرونا و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت‌ سفرهای ورودی و داخلی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سفرهای مدیریت ‌شده، هوشمند و ایمن را در دستور کار قرار داد.

در جلسات متعدد میان وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد سامانه‌های هوشمند جانا و ماسک با اتصال و تبادل اطلاعات لازم، ضمن دسترسی به اطلاعات افراد مبتلا به کرونا، از سفر این افراد جلوگیری شود.

سیدجواد موسوی مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنابع دستی و گردشگری روز پنچشنبه (۱۱ دی ۹۹) اعلام کرد ۱۳ هزار واحد اقامتی به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری ( جانا) متصل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز