ورود
Arrival in Saudi Arabia
بازگشایی در راه است

عربستان سعودی از اول نوامبر به زائران خارجی اجازه ورود می‌دهد

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

عربستان سعودی از اول ماه نوامبر به بعد به زائران خارجی اجازه می‌دهد برای انجام 'حج عمره' وارد این کشور شوند. این اقدام مطابق با مرحله سوم تسهیل تدریجی خدمات حج عمره صورت خواهد گرفت.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی تدابیر پیشگیرانه و احتیاط‌آمیزی را برای اطمینان از کنترل شیوع ویروس کووید-19 اجرا کرده است. بر اساس آخرین تفاهم‌نامه‌ها، زائران باید به محض ورود به مدت سه روز قرنطینه شوند.

علاوه بر این، مطابق با مقررات، افرادی که به این کشور سفر می‌کنند باید گواهی پزشکی آزمایش پی.سی.آر (PCR ) داشته باشند که ثابت می‌‌کند نتیجه آزمایش کووید-19 آن‌ها منفی بوده است. همچنین، از زمان صدور نتیجه آزمایش تا زمان عزیمت به این کشور نباید بیش از 72 ساعت گذشته باشد.

پیشرفت‌های اخیر در زمینه تسهیل برگزاری مجدد حج عمره به دنبال بازگشایی مسجد جامع مکه در 4 اکتبر حاصل شد و به دنبال آن به اولین گروه زائران اجازه داده شد تا مراسم حج عمره را پس از شش ماه محدودیت‌های ناشی از کووید-19 انجام دهند. پیشتر، عربستان سعودی به عنوان بخشی از اقدامات خود در راستای مقابله با همه گیری کووید-19، سفر و اعمال زیارتی حج عمره را در اواسط ماه مارس به حالت تعلیق درآورد. همچین، عربستان سعودی در طول مقابله با این بحران، اقداماتی نظیر تعطیلی و توقف پروازهای بین‌المللی را اجرا کرد.

در 25 اکتبر، نخست وزیر سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به دنبال مشورت با مقامات بخش بهداشت و درمان و کمیسیون علمی، خواستار هوشیاری و همراهی بیشتر شهروندان با دستورالعمل‌های بهداشتی شد. همچنین، وی در مورد خطرات موج دوم کووید-19 هشدار داد و افزود: "بسیاری از کشورها در حال افزایش اقدامات پیشگیرانه هستند تا خطر انتقال را کنترل کنند."

منبع: Saudi Arabia to allow entry to foreign pilgrims from 1 November

نوشته های مشابه
دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز