ورود
Travel guide to Abu Dhabi at the same time as reopening to tourists

راهنمای سفر به ابوظبی همزمان با بازگشایی به روی گردشگران

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

ابوظبی به دنبال اجرای موفقیت‌آمیز تدابیر پیشگیرانه دقیق برای مهار شیوع کووید-19، از امروز مجددا به استقبال گردشگران بین‌المللی می‌رود.

دفتر رسانه‌ای‌ شیخ‌نشین ابوظبی توصیه‌های جدیدی را در خصوص قرنطینه و مراحل ورود به این شهر منتشر کرد. این‌‌ها نکاتی است که لازم است از آن اطلاع داشته باشید و در ادامه در قالب پرسش و پاسخ مطرح می‌شود.

آیا برای ورود مسافران بین‌المللی به پایتخت ارائه آزمایش پی‌سی‌آر منفی لازم است؟

بله. مسافران ورودی از کشورهای حاضر در لیست "سبز" باید آزمایش پی‌سی‌آر منفی معتبری را که حداکثر تا 96 ساعت قبل از پرواز انجام داده‌اند، ارائه کنند. آن‌ها باید در بدو ورود به امارت، آزمایش دوم را انجام دهند و تا زمان دریافت نتیجه آزمایش، خود را قرنطینه کنند.

آیا مسافران بین‌المللی باید در بدو ورود به ابوظبی قرنطینه شوند؟

در صورت منفی بودن نتایج هر دو تست پی‌سی‌آر مسافران بین‌المللی- که اولی 96 ساعت قبل از پرواز و دومی در بدو ورود گرفته شده - منفی باشد، دیگر لازم نیست پس از ورود به ابوظبی به مدت 10 روز قرنطینه شوند.

آیا مسافران باید در روز 4 و روز 8 سفر آزمایش پی‌سی‌آر انجام دهند؟

خیر، مطابق با دستورالعمل‌های جدید انجام آزمایش پی‌سی‌آر برای مسافرانی که قصد اقامت 6 روزه یا بیشتر دارند در ششمین روز از سفر، و آن‌هایی که قرار است 12 روز یا بیشتر اقامت کنند در دوازدهمین روز از سفر الزامی است.

شرایط آزمایش پی‌سی‌آر برای مسافران ورودی از کشورهای خارج از لیست "سبز" چیست؟

مسافران وروی از تمامی کشورهایی که در لیست "سبز" قرار ندارند، باید قبل از سفر به ابوظبی نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر را ارائه کنند.
بسته به کشور مبدا، این آزمایش باید تا 48، 72 یا 96 ساعت قبل از زمان پرواز انجام شود. به مسافران توصیه می‌شود قبل از سفر شرایط سفر کشور خود را چک کنند.
به محض ورود به ابوظبی و خروج مسافران از پرواز، مسئولان درمانی آزمایش پی‌سی‌آر دیگری را انجام خواهند داد.

فرآیند قرنطینه برای این دسته از مسافران چگونه است؟

پس از ترک پرواز، مسافران ورودی از کشورهای خارج از لیست "سبز"، باید در سیستم قرنطینه ثبت‌نام کنند. در ادامه یک مچ بند الکترونیکی در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت که باید در طول قرنطینه 10 روزه استفاده کنند.
مقامات بهداشتی ابوظبی مکان‌های مخصوصی را برای قرنطینه تعیین خواهند کرد که ممکن است یک هتل، یا اقامتگاه یا خانه شخصی فرد باشد.

شرایط آزمایش پی‌سی‎آر برای مسافران خارج از لیست "سبز" در پایتخت چگونه است؟

آزمایش پی‌سی‎آری با شرایط یکسان یک بار در داخل پایتخت انجام خواهد شد. مسافران باید در ششمین روز از ورود به ابوظبی آزمایش پی‌سی‎آر بدهند. در صورت اقامت 12 روزه یا بیشتر، لازم است آزمایش پی‌سی‎آر دیگری نیز در 12امین روز از سفر انجام شود.

زدن مچ‌بند تا چه مدت لازم است؟

مسافران باید در تمام مدت قرنطینه از مچ‌بند استفاده کنند. با ارائه نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر در دهمین روز از ورود به ابوظبی، آن‌ها می‌توانند مچ‌بند الکترونیکی را با مراجعه به مسئولان درمانی خارج کنند.

آیا فردی وجود دارد که از آزمایش پی‌سی‌آر معاف باشد؟

بله. کودکان زیر 12 سال و افراد دارای معلولیت شدید و متوسط از آزمایش پی‌سی‌آر کووید-19 قبل از پرواز معاف هستند.

منبع: Travel guidelines that you need to check as Abu Dhabi opens for tourism

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز