ورود
IATA: 2020 the worst year in the history of the aviation industry

یاتا: 2020 بدترین سال در تاریخ صنعت هواپیمایی

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

سال 2020 از جوانب مختلفی از جمله کاهش درآمد نیم تریلیون دلاری در صنعت حمل و نقل هوایی، ورشکستگی حداقل 43 شرکت هواپیمایی تجاری در ماه اکتبر در سطح جهان و از دست رفتن نزدیک به 500 هزار فرصت شغلی در بخش هواپیمایی، بدترین سال در تاریخ بخش حمل و نقل هوایی بوده است. سالی که همه‌گیری کووید-19 و ممنوعیت‌های سفر ناشی از آن باعث شد سهامداران سراسر این بخش تمام تلاش خود را برای بقا بکار گیرند.

در حالی که محدودیت‌های سفر هنوز کاملا برداشته نشده، شرکت‌های هواپیمایی منتظرند تا شاید با توزیع واکسن شانس و اقبال دوباره به آن‌ها رو کند و بتوانند ضررهای مالی هنگفت خود را تا حدودی جبران کنند. با این حال، کارشناسان معتقدند امیدها برای احیای تدریجی صنعت هواپیمایی همچنان اندک است، چرا که با انتشار اخباری از ظهور نوع جهش یافته ویروس کرونا در انگلستان در ماه گذشته ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی مجددا سقوط کرد.

الكساندر دو جونیاک، مدیر كل شورای بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) عنوان کرد: "کتاب های تاریخ بدون هیچ اسستثنائی و با قاطعیت از سال 2020 به عنوان بدترین سال مالی صنعت هواپیمایی یاد خواهند کرد. شرکت‌های هواپیمایی در طول سال 2020 هزینه‌های روزانه خود را به طور متوسط یک میلیارد دلار در روز کاهش دادند و همچنان زیان‌های بی‌سابقه‌ای را متحمل خواهند شد. اگر کمک مالی 173 میلیارد دلاری دولت‌ها را نداشتیم، ممکن بود شاهد ورشکستگی‌های بسیار گسترده‌تری باشیم."

"با فرض این که برخی مرزهای بین‌المللی، چه به واسطه آزمایش‌گیری یا دسترسی بیشتر به واکسن، تا نیمه سال 2021 بازگشایی شود، انتظار می‌رود مجموع درآمد صنعت هواپیمایی به 459 میلیارد دلار افزایش یابد. این رقم بیانگر جبران درآمد 131 میلیارد دلاری نسبت به سال 2020 است، با این حال همچنان 45 درصد کمتر از درآمد 838 میلیارد دلاری در سال 2019 را نشان می‌دهد."

منبع: 2020 worst year for aviation, says IATA

نوشته های مشابه
  • مسائل ایمنی مرتبط با کرونا

    ایده های تعطیلات تابستانی زیر قیمت و معاملات لحظه آخری را فراموش کنید - ایمنی اکنون به اولویت اصلی شکل دادن برنامه های تعطیلات خارج از کشور در ماه های آینده تبدیل شده است.

  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز