ورود
70% reduction in tourism

کاهش 70 درصدی گردشگری

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

محدودیت‌های ایجاد شده در بخش سفر در واکنش به همه‌گیری کووید-19، همچنان خسارات شدیدی را به گردشگری بین‌المللی وارد می‌کند، بطوریکه بنا به آخرین داده‌های منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، ورود مسافران بین‌المللی در هشت ماه اول سال 2020 کاهش 70 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس تازه‌ترین گزارش نشریه بارومتر گردشگری جهانی وابسته به سازمان جهانی گردشگری، ورود مسافران بین‌المللی در ماههای ژوئیه و اوت که به ‌طور سنتی شلوغ‌ترین ماههای سال و اوج فصل تابستان در نیمکره شمالی است، به ترتیب 81 و 79 درصد کاهش داشته است. کاهش تعداد مسافران ورودی تا ماه اوت حاکی از 700 میلیون مسافر ورودی کمتر در مقایسه با مدت مشابه سال 2019 و ضرر 730 میلیارد دلاری در درآمدهای صادراتی حاصل از گردشگری بین‌المللی است. ضرری هشت برابر بیشتر از آنچه جهان در اثر بحران اقتصادی و مالی سال 2009 تجربه کرد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، هشدار داد که: "این ضرر مالی بی‌سابقه پیامدهای اجتماعی و اقتصادی شدیدی دارد و میلیون‌ها شغل و کسب و کار را در معرض خطر قرار می‌دهد که بر لزوم توجه فوری به ازسرگیری ایمن گردشگری در زمان مناسب و به صورت یکپارچه و هماهنگ تاکید می‌کند."

بهبودی موقتی است

تمامی مناطق دنیا در هشت ماه نخست سال کاهش شدید تعداد مسافران ورودی را ثبت کرده‌اند. آسیا و اقیانوسیه به عنوان نخستین منطقه‌ای که متحمل آثار کووید-19 شد، کاهش 79 درصدی مسافران ورودی را تجربه کرد، و در ادامه آفریقا و خاورمیانه (هر دو با 69%-)، اروپا (-68%-) و آمریکا (65%-) قرار می‌گیرند.

کشورهای اروپایی پس از بازگشایی تدریجی مرزهای بین‌المللی کاهش نسبتاً کمتری را در ماههای ژوئیه و اوت ثبت کردند (به ترتیب 72%- و 69%-). با این وجود این بهبودی موقتی بود، زیرا با افزایش شیوع همه‌گیری، محدودیت‌ها و هشدارهای سفر دوباره برقرار شد. در آن سوی دیگر طیف، آسیا و اقیانوسیه بیشترین کاهش را با 96% در هر دو ماه به ثبت رساندند، که نشان‌دهنده بسته شدن مرزهای چین و دیگر مقصدهای مهم این منطقه است.

تقاضای سفر همچنان به دلیل عدم‌ اطمینان از همه‌گیری و کاهش اعتماد، به میزان بسیاری زیادی فروکش کرده است. براساس روند موجود، سازمان جهانی گردشگری کاهش کلی حدودا 70 درصدی را برای کل سال 2020 پیش‌بینی می‌کند.

رونق دوباره تقاضای بین‌المللی تا سه ماهه سوم سال 2021

هیئت کارشناسان سازمان جهانی گردشگری رونق دوباره بخش گردشگری بین‌المللی را برای سال 2021، به خصوص در سه ماهه سوم این سال پیش‌بینی می‌کنند. با این حال، حدود 20 درصد از کارشناسان معتقدند رونق دوباره این بخش احتمالا تا سال 2022 حاصل خواهد شود. محدودیت‌های سفر به عنوان مانع اصلی، در کنار روند کند مهار ویروس و اعتماد پایین مصرف‌کنندگان موانع پیش‌ روی فرآیند بهبود گردشگری بین‌المللی است. کارشناسان عدم پاسخ هماهنگ کشورها در زمینه اطمینان از اجرای تفاهم‌نامه‌های هماهنگ و محدودیت‌های یکپارچه، و نیز وخیم شدن فضای اقتصادی را به عنوان موانع مهم بازگشت سفرهای بین‌المللی معرفی کرده‌اند.

منبع: INTERNATIONAL TOURISM DOWN 70% AS TRAVEL RESTRICTIONS IMPACT ALL REGIONS

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز