ورود
Increase the efforts of tourism leaders

تعهد رهبران گردشگری گروه جی20 برای افزایش تلاش‌ها در راستای بهبود گردشگری

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

وزرای گردشگری کشورهای عضو گروه جی20 (G20) متعهد شدند تلاش‌ها برای تمرکز بر پایداری و فراگیری روند بهبود گردشگری و پیشرفت این بخش در آینده را افزایش دهند. اجرای رهنمون‌های سازمان جهانی گردشگری برای توسعه فراگیر جوامع از طریق گردشگری، موسوم به آیولا (AlUla) که به مناسبت نشست وزرا ارائه شد، به عنوان راهکاری برای دستیابی به یک بخش عادلانه‌تر و فراگیرتر مورد استقبال وزرای گردشگری گروه جی20 قرار گرفت.

سازمان جهانی گردشگری و کارگروه گردشگری گروه جی20 با رهبری عربستان سعودی به عنوان رئیس گروه جی20 در سال 2020، سند آیولا (AlUla ) را برای افزایش بیشتر سهم این بخش به عنوان ابزار موثری در راستای رشد و پیشبرد عادلانه‌تر اهداف توسعه پایدار (SDG) تهیه کردند. این سند توصیه‌ها و ابزارهای خاصی را در حمایت از دولت‌ها و نیز دیگر سهامداران اصلی بخش گردشگری، از جمله دولت‌های منطقه‌ای و محلی، بخش خصوصی، شرکت‌های صنعتی، جامعه مدنی، جوامع و گردشگران فراهم می‌کند تا رویکرد کاملا جامع و یکپارچه‌ای را در راستای توسعه فراگیر جوامع از طریق گردشگری در پیش بگیرند.

کشورهای عضو جی20 می‌توانند در این زمینه الگو باشند

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گفت: "همان‌طورکه برای ازسرگیری گردشگری متحد می شویم، باید به مسئولیت خود در اطمینان از تقسیم منافع گردشگری بین همگان اطمینان حاصل کنیم. من به عربستان سعودی به این دلیل که موضوع توسعه فراگیر جوامع از طریق گردشگری را در کانون برنامه کاری گروه جی20 قرار داده، تبریک می‌گویم و از کشورهای گروه جی20 دعوت می‌کنم از این سند چشم انداز پیروی کنند و از گردشگری به عنوان ابزار موثری برای توسعه فراگیری و پایداری استقبال کنند."

جناب آقای احمد آل خطیب، وزیر گردشگری عربستان سعودی و رئیس نشست وزرای گردشگری گروه جی20 با استقبال از سند آیولا، اظهار داشت: "من از طرف وزرای گردشگری جی20، کار گروه گردشگری و سازمان جهانی گردشگری را برای این نوآوری تحسین می کنم. سند آیولا که به نام اولین سایت میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی نامگذاری شده، نشان می‌دهد بخش گردشگری چگونه می‌تواند از طریق تاکید بر مثال‌های عملی و موارد مورد مطالعه، روند توسعه فراگیر جوامع را افزایش دهد. دولت ها می‌توانند ضمن توانمندسازی جوامع محلی به خصوص زنان و جوانان، برای محافظت از فرهنگ محلی و محیط‌ زیست از این مثال‌ها الگوبرداری کنند. این سند راهکار مهمی است که بایستی ضمن همکاری برای بازسازی بخش گردشگری در راستای پایدارتر، مقاوم تر و فراگیرتر شدن، مورد استفاده قرار گیرد.

قرارگیری گردشگری در کانون سیاست های توسعه

این سند شامل مجموعه‌ای از برنامه‌ها و نوآوری‌های مشخص بر پایه چهار ستون توانمندسازی، محافظت، رفاه و همکاری است که مدلی از توسعه گردشگری بر پایه مشارکت‌های بخش عمومی و خصوصی جوامع (PPC) را به‌‌خدمت می‌گیرد. همچنین، این سند زمینه‌های اصلی سنجش میزان تأثیر گردشگری بر جوامع را مطابق با طرح ابتکاری سنجش گردشگری پایدار، به رهبری سازمان جهانی گردشگری مشخص می‌کند.

اهمیت قرارگیری گردشگری در کانون سیاست های توسعه در سطح بین المللی، ملی و محلی از جمله رهنمون‌های گروه جی20 در خصوص توسعه فراگیر جوامع از طریق گردشگری است که در این نشست مورد حمایت قرار گرفته است. همچنین، این رهنمون‌ها بر اهمیت شکوفایی استعدادهای سرمایه‌های انسانی، ایجاد بازار کار برای همه، حمایت اجتماعی مناسب و نوآوری و کارآفرینی به عنوان عوامل اصلی در سفر و گردشگری که بخشی انسان محور است و نیز افزایش توانمندسازی زنان و ایجاد مشاغل مناسب برای همه تاکید می‌کند.

لازم به ذکر است که این سند توسط سازمان جهانی گردشگری و کارگروه گردشگری جی20 با همکاری مرکز تحقیقاتی آی‌ای (IE) برای نظارت بر تغییرات و همکاری آکادمیک دانشگاه سوری انگلستان تهیه شده است. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، گروه بانک جهانی و شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) نیز در تهیه این سند همکاری داشته‌اند.

منبع: G20 TOURISM LEADERS COMMIT TO INTENSIFY EFFORTS TOWARDS A SUSTAINABLE RECOVERY

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز