ورود
Corona Vaccine Distribution Guide

راهنمای‎‌ جدید یاتا برای توزیع جهانی واکسن تهیه می‌شود

زمان برای مطالعه 2 دقیقه
  • ...
  • ...
  • تعداد کلمات

این راهنما پایگاهی از استانداردها و دستورالعمل‌های بین‌المللی در خصوص انتقال واکسن‌ها را دربرمی‌گیرد و با دسترسی به اطلاعات جدید این صنعت، به طور منظم به روزرسانی خواهد شد.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) دستورالعمل‌هایی را برای اطمینان از آمادگی صنعت باربری هوایی برای پشتیبانی از جابجایی، انتقال و توزیع گسترده واکسن کووید-19 منتشر کرد. دستورالعمل‌های یاتا در خصوص تدارک و توزیع واکسن و دارو، توصیه‌هایی را در اختیار دولت‌ها و زنجیره تامین تدارکات قرار می‌دهد تا برای آنچه بزرگترین و پیچیده‌ترین فرآیند سازماندهی جهانی تا به امروز است، آماده شوند.

این دستورالعمل‌ها با تاکید بر پیچیدگی چالش پیش‌رو، به کمک مجموعه بزرگی از شرکا، از جمله سازمان بین‌المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو)، اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های باربری(فیاتا)، اتحادیه بین‌المللی تولیدکنندگان و انجمن‌های دارویی (ایفپما)، سازمان بهداشتی پان آمریكا (پاهو)، سازمان هواپیمایی كشوری انگلستان، بانک جهانی، سازمان جهانی گمرک (وکو) و سازمان تجارت جهانی (وتو) تهیه شده است. این راهنما پایگاهی از استانداردها و اطلاعیه‌های بین‌المللی مرتبط با انتقال واکسن‌ها را دربرمی‌گیرد و با دسترسی به اطلاعات جدید این صنعت، به طور منظم به روزرسانی خواهد شد. یاتا افزون بر این راهنما، تریبون مشترکی را با هدف به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین سهام‌داران ایجاد کرد.

مدیرکل و مدیرعامل یاتا، الکساندر دو جونیاک اظهار داشت: "تحویل موفقیت‌آمیز میلیاردها دوز واکسن که بایستی به صورت کاملا منجمد ذخیره و به تمام نقاط دنیا منتقل شود، چالش‌های بسیار پیچیده‌ای را در فرآیند سازماندهی در سراسر زنجیره تامین خواهد طلبید. درحالی‌که چالش کنونی انجام آزمایش کووید-19 است تا مرزها بدون نیاز به قرنطینه بازگشایی شود، باید برای دورانی که واکسن آماده شود، آمادگی داشته باشیم. محتوای این راهنما بخش مهمی از آمادگی‌های لازم در این خصوص است."

چالش‌های اصلی که یاتا در راهنمای سازماندهی و توزیع واکسن و دارو مورد توجه قرار داده، موارد زیر را دربرمی‌گیرد:

•آماده‌سازی وسایل مجهز به کنترل دما و اقدامات احتیاطی برای ذخیره‌سازی واکسن و دارو در صورت نبود

•تعریف نقش‌ها و مسئولیت‌های طرف‌های درگیر در توزیع واکسن، به ویژه مسئولان دولتی و سازمان‌های مردم نهاد، برای کمک به توزیع مطمئن، سریع و عادلانه تا حداکثر میزان ممکن

•آمادگی صنعت هوایی برای توزیع واکسن که شامل موارد زیر می‌شود:

- ظرفیت و امکان ارتباط: خطوط پروازی بین‌المللی از 22000 مسیر در دوران قبل از همه‌گیری کووید-19 به طور چشمگیری کاهش یافته است. دولت ها باید با برقراری دوباره ارتباطات هوایی اطمینان حاصل کنند که ظرفیت کافی برای توزیع واکسن وجود دارد.

- امکانات و زیرساخت‌ها: درخواست صدور تاییدیه نظارت از جانب اولین تولیدکننده واکسن مستلزم حمل و نگهداری آن در حالت انجماد کامل خواهد بود که وجود امکانات زنجیره فراسرمایشی در سراسر زنجیره تامین را ضروری می‌کند. برخی انواع مواد سردکننده در دسته کالاهای خطرناک قرار می‌گیرند و مقادیر معینی از آن لازم است که موضوع را پیچیده‌تر می‌کند. آماده‌سازی امکانات و تجهیزات مجهز به کنترل دما و کارکنانی که آموزش‌های لازم را در خصوص نگهداری از واکسن‌های حساس به دما و زمان دیده‌اند، ملاحظات خاصی را می‌طلبد.

- مدیریت مرزی: صدور تاییدیه‌های نظارتی در زمان مناسب و نگهداری و ترخیص از گمرک با اجازه مقامات بهداشتی ضروریت خواهد داشت. در فرآیندهای مرزی، اولویت بر ارائه روش‌های سریع صدور مجوزهای پرواز از آسمان کشورها و فرود خواهد بود تا عملیات انتقال واکسن کووید-19 و معافیت از تعرفه‌های گمرکی احتمالی را تسهیل کند.

- امنیت: واکسن‌ها ارزش زیادی دارند. باید ترتیبی اتخاذ شود تا اطمینان یابیم محموله‌ها از دستکاری و دزدی حفظ می‌شوند. این فرآیندها پیشتر انجام شده، اما حجم زیاد محموله‌های واکسن به برنامه‌ریزی زودهنگام نیاز دارد تا از مقیاس‌پذیری آن برای ارائه به بازار اطمینان یابیم.

منبع: New IATA guidance prepares for global vaccine distribution

نوشته های مشابه
  • پاسپورت نیوزیلند

    مطابق با آخرین رتبه‌بندی جهانی، در‌حال‌حاضر پاسپورت نیوزلند معتبرترین گذرنامه دنیا است. شاخص اعتباربندی گذرنامه‌ها، میزان قدرت گذرنامه ها را از حیث مدت زمان صدور، محدودیت‌های ویزا، تغییرات قانونی و مقررات ورود به یک کشور فهرست می کند.

  • موافقت‌نامه سازمان جهانی گردشگری

    سازمان جهانی گردشگری قبل از برگزاری نشست گروه جی20 (G20) متشکل از بزرگترین اقتصادهای دنیا، که بخش ویژه‌ای را به گردشگری اختصاص می‌دهد، یادداشت تفاهمی را با انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) امضا کرد، زیرا هر دو طرف برای ازسرگیری گردشگری بین‌المللی با یکدیگر همکاری می‌کنند. موافقت‌نامه جدید با تاکید بر جایگاه خاص سازمان جهانی گردشگری به عنوان پلی بین مجموعه سازمان ملل و بخش خصوصی، بر افزایش اعتماد مشتریان به سفر و در کانون توجه قرار گرفتن پایداری در دوران بازیابی شرایط و رشد در آینده تمرکز خواهد کرد.

  • از سرگیری پروازهای تهران به هامبورگ و کلن

    حسین جهانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره از سرگیری پروازهای ایران-آلمان اظهارکرد: پس از ماه‌ها وقفه در پروازهای خارجی به دلیل شیوع ویروس کرونا ایران‌ایر پروازهای خود را از هفته آینده به آلمان آغاز خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید
خرید راحت با اپلیکیشن یوتراوز